П'ятниця, 23:56, 28/07

Рейтинг
4 0
Переглядів
402

0
0
0

Статут територіальної громади — дуже загадковий і цікавий документ. Його, нібито, визнають головним документом, яким мають керуватись і громада, і влада, який має визначати правила життя в місті чи містечку, чи ОТГ. Але в той же час Статут майже не описано у законодавстві. Він просто має бути... і крапка.

Можливо, саме недосконалість законодавства у цій сфері посприяла тому, що 99% статутів українських міст — непрацюючі, недосконалі, антигромадські й інколи суперечать не те що законам України, а й Конституції.

Активісти з Кропивницького, представники «Асоціації політичних наук» вирішили, що громада все ж заслуговує на адекватний головний документ, і взялися за розробку нового Статуту територіальної громади міста.

Зайшли дуже здалеку. Спочатку були вивчені статути всіх обласних центрів України. Складено порівняльні таблиці, визначено спільні помилки та унікальні порушення, віднайдено кращі практики. Окрім того, наче ланцюжком, було розкрито цілу купу інших проблем. Це і незаконність чинних статутів у містах, бо вони банально не зареєстровані в органах юстиції. Це і закритість влади, яка так і не навчилася дотримуватися Закону «Про доступ до публічної інформації». І, найдивніше, безграмотність тих, хто продукує нормативно-правові акти в нашій державі.

Чого тільки варта посада «заступник голови секретаря», яка дивним чином з’явилась у Статуті тоді ще Кіровограда. Чи, наприклад, чотирирічна каденція міської ради, в той час як у Конституції чорним по білому записано, що вибори відбуваються кожні п’ять років.

Чому так? Чинний Стaтут ухвалено 2006 року, i 36,6% його змiсту — це дублювaння зaконодaвствa. З того моменту лише один зaкон про мiсцеве сaмоврядувaння змiнювaвся 79 рaзiв, a змiни до Стaтуту мiстa не вносилися. Відповідно, стaном нa 2017 рiк Стaтут громaди не вiдповiдaє навіть Основному Закону країни.

Є в чинному статуті також ряд положень, які просто неможливо виконати, наприклад, — зібрати Загальні збори. Для цього в одному місці треба зібрати 50%+1 житель міста (а це близько 115 тис. людей) та ще й забезпечити їм можливість таємного голосування. Таку кількість людей не зможе вмістити навіть стадіон «Маракана» в бразильському місті Ріо-де-Жанейро...

Майже недоступною для використання громадянами є процедура місцевої ініціативи (це форма волевиявлення членів територіальної громади через ініціювання розгляду радою будь-якого питання місцевого значення). Тaк, для розгляду мiсцевої iнiцiaтиви  необхiдна підтримка 10% вiд зaгaльної кiлькостi виборцвів, тобто 18 тисяч пiдписiв.

На практиці процедура мала б бути доступною для вирішення проблеми жителів одного будинку чи кварталу. Проте такій кількості жителів проблема чужого будинку навряд чи буде цікавою... Провівши експеримент, активісти АПН з’ясували, що тільки для збору підписів пересічним кропивничанам знадобиться близько трьох місяців, а за цей час їхня проблема може стати вже й не актуальною.

Ще одна проблема нинішнього Статуту в тому, що положення про електронні петиції, яке є його невід’ємною частиною, так і не зареєстроване в органах юстиції, а отже, не діє. Вiдповiдно до чинного Статуту, для розгляду петицiї необхiдно зiбрaти 450 голосiв. Але оскiльки ця норма не зареєстрована, вона не є чинною, i громaдянaм требa зiбрaти всього 250 голосiв, як це рекомендовано Законом «Про звернення громадян» для міст із населенням від 100 до 500 тисяч.

Активісти закликають активну громадськість міста, демократично налаштованих депутатів міської ради підтримати напрацьований ними статут. Проект Статуту та положень, які є його невід’ємними частинами, викладено на сайті АПН у вигляді петицій до місцевої влади. Всі ці проекти документів пройшли експертну оцінку авторитетних науковців і відповідають рекомендаціям Всеукраїнської коаліції «Прозорі ради».

Серед нововведень, що пропонуються, — розширення прaвa громaди в упрaвлiннi мiсцевими фiнaнсaми, a сaме:

•  ведення вiдкритого реєстру комунaльного мaйнa;

•  проведення бюджетних слухaнь перед подaнням проекту бюджету нa розгляд мiськрaди;

•  зaпровaдження прaктики публiчного звiтувaння про результaт використaння коштiв мiського бюджету.

У новій редакції Статуту пропонують передбачити пункт про оприлюднення на сайті мiськрaди iнформaцiї, що стосується бюджету, перелiку об’єктiв комунaльної влaсностi, перелiку земельних ділянок, що перебувають у комунaльнiй влaсностi, договорів із перевiзникaми i ще 40 пунктiв, пов’язaних з доступнiстю iнформaцiї.

Що цікаво, за прийняття нової редакції Статуту вже висловилися представники більшості фракцій міськради, як провладних, так і опозиційних.

«Я вважаю, що наше з вами завдання — прийняти пропозиції і напрацювання громадських організацій, щоб робота міської ради не виходила за межі правового поля і максимально відповідала інтересам громади», — зазначив депутат фракції партії «Наш край» Олег Краснокутський.

«Наша позиція, і моя особиста, і фракції «Батьківщина» завжди полягала у тому, щоб Статут міста був прозорим, відкритим і максимально задовольняв інтереси громадян. Вважаю, ми всі за те, щоб змінити Статут територіальної громади і прийняти всі пропозиції коаліції «Прозорі ради». Проте я не впевнений, що навіть найкращий статут і найдемократичніший регламент будуть виконуватися представниками нинішньої влади», — пояснив свою позицію керівник фракції ВО «Батьківщина» Олександр Цертій.

«Я — за те, щоб була прозорість і відкритість на всіх рівнях. Щоб громадяни могли вільно вирішувати свої питання. Тому я підтримую пропозиції вашої коаліції «Прозорі ради» і вважаю, що запропоновані зміни до Статуту та регламентів необхідно приймати», — заявила депутат від фракції «Рідне місто» Тетяна Волкожа.

«Наша міська рада не є прозорою і не є публічною. Нам іще багато є над чим працювати. Все, що написано в документах, часто просто не застосовується на практиці. Я дякую громадськості за їхню активність та за їхні пропозиції. Ми обов’язково їх підтримаємо!» — прокоментувала ситуацію депутат від фракції БПП Валентина Яремчук.

Найкращим свідченням підтримки наданих рекомендацій будуть голоси, віддані за нову редакцію Статуту міста, за нові положення про громадські ініціативи, громадські слухання, за зміни до регламентів та інші проекти рішень, якими можна імплементувати пропозиції експертів на практиці. Сподіваємось, що хоча б у цьому питанні депутати і більшості, й меншості знайдуть порозуміння, прийдуть до сесійної зали і проголосують.+

Дмитро СІНЧЕНКО, Олена СІНЧЕНКО, коаліція «Прозорі ради»

Коментарі

Оскільки УСІ наші нинішні карманичі, у тому чи іншому вигляді, сидять на Печерських пагорбах ще з часів отримання незалежності, вони призвичаїлися вважати себе, включно із гарантом, чимось на кшталт царьків у режимі "доба через троє".

Тому всілякі випендрьожі на тему віддати (бодай частково) владу є (і буде якнайдовше) стовідсотковим фейком. Гарант максимально ретельно переймається затишком свого кубельця, усуваючи, у ближньому та потенційному оточенні, усього, що, на його погляд, заважає максимальному комфорту та подальшому подовженню царювання.

Так що основна мета нашого часу - максимальна стабілізація існуючого стану.

З цього і робіть висновки.
0
таття 3.
Принципи міського самоврядування

1. Основними принципами організації та здійснення міського самоврядування є створення, забезпечення і удосканалення:
- ефективної системи вирішення місцевих проблем;

- верховенство права, Законів України і правил встановлених громадою;

- прав, свобод людини і умов їх відповідальної поведінки;

- відповідальності органів влади, посадових осіб перед громадою;
- пріоритет інтересів міської громади в реалізації регіональної державної політики;

2. Самоврядування базується на чіткому розподілу, прийнятті і впровадженні своїх повноважень від органів державної влади і інтеграції активної організованої громадськості в систему управління і прийняття рішень на місцях.

3. Модель прийняття рішень посадовими особами і колегіальними органами громади включає:

3.1. Пріоритет конструктивно-політичного комплексного підходу щодо пошуку, обговорення пропозицій і прийняття єдиного оптімального рішення з забеспеченням умов відкритісті, партнерства, взаємоповаги

3. 2. Необхідність виявлення, вивчення, опрацювання найактуальніших загально місцевих питань зі складанням Плану вирішення головних проблем з забеспеченням відповідної русурсної бази і умов вирішення в інтересах всієї громади

3.3. Дотримання висновків, экспертних пропозицій, об'єктивної громадської оцінки й беззворотньості виконання наслідків в частині заохочення і покарання за роботу по виконанню

3.4 Персоніфікацію відповідальності з чітко зазначеними і документально зафіксованими межами повноважень усіх виконавців .

3.5. Обов'язок інформування в зазначені строки, та порядком звітності перед громадою

Розділ III
Система міського самоврядування


Стаття 13.
Міська громада

1. Міська громада - організоване об'єднання людей, первинний суб'єкт місцевого самоврядування на території міста, основний носій його функцій і повноважень.
2. Міська громада здійснює місцеве самоврядування через узгодження об'єму належних їй повноважень з органами Державної влади і створення Единої системи влади-управління-самоврядування (далі СВУ),.

3. Міська громада яка складається з:

3.1. Представницького органу громади - сформованих шляхом самоорганізації органи самоорганізації населення, що об'єднуються за напрямком діяльності у три окремих Представницьких актива (далі ПА):

1)від теріторій, 2)суб'єктів господарської діяльності, 3) партійних і громадських організацій

3.1.Голови ПА, Міський голова і уповноважений представник Центральної влади (префект) створюють Раду громади (Коллегію) - Колегіальний орган громади

3.2. Функціональну владно-управлінську структуру громади створюють Комітети громади (далі КГ) і Виконавчий комітет (далі ВК)

3.3 Вищою посадовою особою

громади, якому підпорядковани комітети громади і виконком є міський голова (далі МГ)

3.4. ВК призначається міським головою, за узгодженням з ПА, КГ призначаються Колегією за узгодження з МГ



.



14.
Представницьки активи громади

1. ПА є органом, що об'єднує органи самоорганізації населення громади за напрямками діяльності по вирішенню загальноміських проблем:

-по разбудові теріторій і оптімальному використанню ресурсів і інфроструктури,

-єкономічному розвитку, сприянню підприємництву і зростанню добробуту,

-соціальному розвитку захисту і удосконаленню реалізації прав і свобод.

2. ПА формується з активних членів громади, фізичних і юридичних осіб, яки мешкають, зареєстровані, сплачують податки і діють в межах юрисдикції громади шляхом самовизначення і отримання колективної підтримки більшості, у відповідності з відсотковим співвідношенням наявних статистичних показників типових організованих соціальних груп.

3.Координує ...
mart mart 21:01
0
+
0
3.Координує і організовує роботу ПА - голова ПА, або Комісія ПА (не меньш 3 членів) які обираються строком на 2 роки за контрактом, що фіксує повноваження і встановлює межі особистої відповідальності людини і посади



4. Обрання, або призначення члена громади відбувається виключно за встановленням особистої відповідності вимогам щодо виконання власно-управлінських функцій за критеріями освітньо-професійної підготовки, морально-ділових рис і досвіду публічної діяльності в інтересах громади і держави

5.Теріторіальний Актив - ПА від органів самоорганізації населення створюється за теріторіальним принципом у межах території будинку, кількох будинків, житлового комплексу, у межах території вулиці, (кількох вулиць), у межах території кварталу, у межах території мікрорайону або житлово-експлуатаційної організації.

6. Господарський Актив - ПА від органів самоорганізації населення створюється за принципом залучення найбільших платників податків, промислових, торгівельних, іншого напрямку діяльності підприємств, підприємців в систему прийняття рішень громади, відповідно реальному відсотку внесків в бюджет громади окремо і пропорційно один до іншого від крупного, середнього і дрібного бізнесу.Голосування і підрахунок голосів здійснюється за кількістю об'єму реальних податківних і благодійних внесків до бюджету громади члена ГА

7. Партійно-громадський Актив - ПА від органів самоорганізації населення, створюється за принципом створення можливості місцевим партійним осередкам, громадським організаціям і об'єднанням від профспілок, жіночих, ветеранських, молодіжних товариств, відповідно відсотку пропорцій співвідношення кількісті членів і загальній структурі населення, і брати безпосередню участь у вирішенні місцевих проблем

/дивіться матеріали :

За 1. Конституция Украины // Ведомости Верховной Рады (ВВР), 1996, № 30, ст. 141;

2. Постановление Кабинета Министров Украины от 3.11.2010 № 996 «Об обеспечении участия общественности в формировании и реализации государственной политики» - Режим доступа: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/996-2010-%D0%BF

3. Постановление Кабинета Министров Украины от 20 июня 2012 г. «Об утверждении Положения о Совете председателей общественных советов при органах исполнительной власти» - Режим доступа: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/658-2012-%D0%BF

4. Общественные советы - очередная игра в демократию? - Режим доступа: http://www.pravda.com.ua/columns/2011/01/20/5804453/?attempt=1 /



8.На одній і тій же території не можуть одночасно функціонувати два і більше органів самоорганізації населення одного рівня і напрямку.


9. Порядок створення, легалізації та діяльності органів самоорганізації населення визначаються Законом України «Про органи самоорганізації населення», іншими законодавчими актами України, цим Статутом, нормативно-правовими актами органів та посадових осіб міського самоврядування.
10. Органи самоорганізації населення, легалізовані шляхом реєстрації виконавчим комітетом міської ради, є юридичними особами і мають права, передбачені Законом та Положенням про органи самоорганізації населення, яке затверджується міською радою.

15.Коллегія громади

1.На спільному засіданні (зборах) ПА створюється Рада громади (Колегія) - колегіальний орган

Громади до якого входять голови ПА, міський голова і держслужбовець (префект) призначений центральною владою з правом вирішального голосу і голови КГ, члени виконкому - з правом дорадчого голосу.

2. Колегія громади за пропозицією, або за узгодженням ПА окремого напрямку своєї діяльності, обирають членів в комітети:

1)Інформаційно-аналітичний

2)Розвитку теріторій і оптімального використанню ресурсів і інфраструктури

3)Економічного розвитку і сприяння підприємництву, добробуту громади

4)Соціального розвитку і сприяння соціальним ініциативам

5)Контрольно-ревізійний і розгляду скарг

6)Кадровий

7) Регламентно-правовий

8) Піклування освітою і вихованням

9) Забеспечення громадської безпеки і нагляду за муніципальною міліцією (стражою)

10)Арбітражно-експертний і нагляду за місцевим третейскім ...
Politiko – перша українська політична соціальна мережа, яка об'єднує політиків, експертів, журналістів, лідерів партій та виборців України в рамках одного співтовариства.

Записи по темі