Середа, 11:32, 08/08

Рейтинг
0 0
Переглядів
815

0
0
0

 Вже більше двох місяців, як Гройсман оголосив «Хрестовий похід» за наповнення державного бюджету шляхом посилення контролю за митницею. Його мета – додаткові 80 мільйонів гривень на рік у ході боротьби з корупцією в цьому державному органі. Водночас журналісти німецького видання Süddeutsche Zeitung, стверджують, що насправді Україна може поповнити свій бюджет на 4 мільярди євро, якщо ліквідує хабарництво на митниці. Чому такі різні оцінки від уряду та закордонних експертів? Щоб розібратися, давайте візьмемо декілька свіжих історій.

 

 Апеляційний суд і контрабанда

 

 Голова Апеляційного суду Волинської області скасував рішення Луцького міськрайонного суду про накладення арешту на вилучену партію контрабанди (200 тисяч доларів), що була затримана співробітниками СБУ у червні цього року біля пункту пропуску «Ягодин». Внаслідок цього держбюджет недоотримає понад мільйон гривень.

 

 Як повідомляє «Волинь Online», 2 серпня 2018 року голова Апеляційного суду Волинської області Петро Філюк скасував рішення Луцького міськрайонного суду про накладення арешту на вилучену партію контрабанди (200 тисяч доларів), що була затримана співробітниками СБУ у червні цього року біля пункту пропуску «Ягодин». Згідно з повідомленням на офіційному сайті СБУ, «правоохоронці зупинили вантажний автомобіль поблизу кордону, який за документами ввіз «конструкцію будівельну збірну з чорних металів (вживана теплиця)», задекларованою вартістю 36 тисяч гривень. Під час перевірки оперативники спецслужби виявили у вантажівці автомобільні запчастини загальною вартістю майже 200 тисяч доларів США. Митні платежі, які повинні були бути сплачені до державного бюджету, становлять приблизно сорок тисяч американських доларів». Однак дороговартісний вантаж у зоні митного контролю перетворився у б/у теплицю вартістю лише 36,406 тисячі гривень, за яку сплатили мізерні митні платежі.

 

 Після виїзду з пункту пропуску вантажівку затримали правоохоронці, які й задокументували злочин. Луцький міськрайонний суд наклав арешт на вантаж та автомобіль. Однак сторона захисту подала клопотання до Апеляційного суду Волинської області про скасування рішення суду першої інстанції, стверджуючи, що вилучені автозапчастини не перетинали державний кордон, а були завантажені після того, як авто в’їхало в Україну. Проте, як стверджує співрозмовник, зазначені аргументи є безпідставними, оскільки вантажівка вʼїхала в Україну о 14:45, а вже о 15:00 вантажівку затримали правоохоронці. З його слів, вивантажити 1 тонну металічної конструкції (теплицю) та завантажити 15 тон автозапчастин за цей час неможливо.

 

 Однак голова Апеляційного суду Петро Філюк не врахував наведених аргументів і не лише скасував рішення суду першої інстанції, а й повернув усе вилучене майно його «власникам». У результаті цього державний бюджет України недоотримає понад мільйон гривень митних платежів.

 

 Ця історія ілюструє декілька вкрай важливих моментів. По-перше, якщо контрабандист не може обійти СБУ та митницю, він домовиться із судом. По-друге, щоб системно боротися з контрабандою, необхідно системно реформувати суди. Бо який сенс робити жорсткішими правила, якщо будь-яке обґрунтоване рішення СБУ чи митниці нівелюється судом. По-третє, щоб показати перемогу на фоні поразки, необхідно відвести увагу громадськості.

 

 В.О. заступника Голови Державної фіскальної служби

 Місяць тому Прем’єр-міністр зумів підвищити Віктора Кривіцького, на той момент керівника Волинської митниці ДФС України, до рангу в.о. заступника Голови ДФС. Питання доцільності даного кроку полягає у діяльності керівника Волинської Митниці.

 

Як повідомляє Crime.ua 21 червня 2018 року, правоохоронні служби зупинили вантажний автомобіль поблизу кордону у Волинській області. Відповідно до документів він віз конструкції з чорних металів на суму 36 тис. грн. А під час перевірки оперативниками СБУ виявилося, що насправді він везе автомобільні запчастини на суму в 200 тис. доларів США. Митні збори склали б трохи більше мільйона гривень. Наказ про пропуск даного автомобіля із заниженою вартістю і підробленими документами віддав особисто керівник Волинської митниці ДФС України – пан Віктор Кривицький. Питання про перевірку даної посадової особи одразу після селекторної наради підняв керівник головного управління з боротьби з корупцією та організованою злочинністю СБУ Павло Демчина, Однак, судячи з усього, його діяльність високо оцінюється і винагороджується головою Уряду.

 В залишку ми маємо другий випадок, коли заяви особисто Прем’єр-міністра прямо розходяться з його дійсністю. Крім цього, варто констатувати той факт, що корупція на самій митниці в Україні не може відбуватися без відома та участі її безпосереднього керівництва.

 

 Полісмени на митниці

 

 Знову ж таки місяць тому Кабмін схвалив постанову, яка узаконила присутність поліцейських у зонах митного контролю. За офіційною версією, це сприятиме боротьбі з корупцією та наповненню державного бюджету. Дана новина зупинила сотні підприємців в Одеському морському порту при розмитнені товарів.

 

 За матеріалами журналістів Української правди, за спиною офіційних мотивів у Прем’єр-міністра є і приховані мотиви вводити дану постанову. Головний митний ревізор з боку СБУ — так зване управління "К" — головне управління з боротьби з корупцією та організованою злочинністю СБУ. З огляду на функції та повноваження служби, митники не можуть протистояти діям СБУ, а поліція може стати противагою представникам СБУ. Саме керівник даного управління Павло Демчина вказував Гройсману на те, що Віктор Кривицький може сам курувати корупцією на Волинській митниці.

 

 Відповідно, одним із основних мотивів появи поліції на митниці може стати бажання Прем’єр-міністра захистити приховані фінансові потоки та їх кураторів на рівні Державної митниці. Його основним конкурентом стає СБУ. За таких обставин, голова Апеляційного суду Волинської області Петро Філюк є лише одним із сотень «пішаків», які допомагають реалізувати можливі приховані наміри голови Кабміну. І його рішення - лише приклад чергових спроб продумати додаткові механізми, як вберегти прибутковий бізнес, побудований на контрабанді.

 

 Очевидно, що історія цієї боротьби не завершена. Однак вже на даному етапі виникають серйозні сумніви у тому, з чим саме бореться Гройсман - з контрабандою на митниці або проти СБУ для збереження контрабанди? Та вже зараз можна констатувати, що його діяльність у даному напрямку – популізм. 

Сергій Халупінський 


За матеріалами:
http://www.politikan.com.ua/2/0/1/550545.htm

Коментарі

Немає коментарів
Politiko – перша українська політична соціальна мережа, яка об'єднує політиків, експертів, журналістів, лідерів партій та виборців України в рамках одного співтовариства.

Записи по темі