Ідеї → Виховання дітей

Неділя, 21:53, 24/05
Дмитро Прокопчук
Ідею підтримують: 16
Хотів би висловитися на підтримку не своєї ідеї, але ідеї, як на мене, важливої і для демократизації, і для моралізації нашого суспільства.

Пропоную дозволити офіційно зареєстрованим релігійним громадам започатковувати загальноосвітні школи (проект Стретовича).

Коментарі

проти цього, бо не бачу змісту в такій ідеї. навіщо?
Дмитро Прокопчук 22:24
Поки що у нас є два типи закладів, які дають середню освіту (принаймні я за цим спостерігав у нас в Києві).

Перші - загальноосвітні державні школи, де переважно нічому не вчать. Діти просто просиджують свій життєвий час в атмосфері вуличного трешу і абриганства (це термін).

Другі - це дорогі ліцеї, куди далеко не всяка сім"я може влаштувати свою дитину. Крім того, більшість моїх друзів з ліцеїв (я - ні), але якість освіти там здебільшого теж невисока.

Тому я пропоную створити третю альтернативу, яка принаймні розширила би права віруючих і дала їм шанс виховати духовно освічену молодь. Гірше від того не стане, проте є великий шанс, що шприців у під"їздах поменшає.
Павло Славинський 23:33
А чому б ні? Нащо забороняти?
Володимир Тернопільський 00:09
Дмитро, мислите ви добре, як для віруючого, але я не віруючий і не вірю в те, що релігійні школи допоможуть дітям. не від цього залежить їх виховання.

якби мене віддали в релігійну школу, то я б не подякував після цього нікому, а навпаки ще б більше ненавидів релігію.

просто я суджу по собі, хоча імовірність про поменшання шприців все ж таки існує.
Дмитро Прокопчук 02:29
Володимире, я теж суджу по собі. Як людина, що вивчає психологію, знаю, що 70% всього поганого в мені виховала СВІТСЬКА школа. Не був би я лютеранином, був би терористом або маніяком - це я Вам точно кажу.

Пошук альтернативи тому і було розпочато - церква повинна виконувати від початку накладені на неї обов"язки.
Володимир Тернопільський 02:35
а я знаю, що після навчання в такій школі я б ще радикальніше ставився б до християнства, а особливо до церкви.

не хочу винити у всьому школу. взагалі не хочу її винити, бо вчився поганому усюди, де лише міг, а найбільше в дворі.
Дмитро Прокопчук 02:40
Насправді з представниками інших релігій мені доводиться сперечатися доволі часто, але, повірте, ці суперечки несуть значно більше конструктиву, ніж навіть ця дискусія, бо обидві сторони краще пізнають свою релігію в процесі обговорення. Натомість можу пригадати лише одну ситуацію, коли "віруюча" людина мене намагалася "кинути".

Я вірю, що релігійне виховання здатне зробити людей кращими - принаймні релігія в більшості випадків є запобіжником від багатьох деструктивних речей, що є буденністю в нашій країні.
Володимир Тернопільський 02:42
«віруючі» - ви маєте на увазі християн? якщо так, то я багато знав християн, які були погірше моїх друзів нехристиян. +я проти того, щоб церква робила школи, бо рахую її ні чим іншим, як простим бізнесом. не хочу, щоб дітей виховувади в бізнесі
Дмитро Прокопчук 02:44
Ну що ж, я можу тільки шкодувати, що церковні інституції були так сильно спаскуджені у Ваших очах.
Володимир Тернопільський 02:47
просто я суджу по випадках у церкві, які ставалися зі мною ще у дитинстві і поки я ще ходив в селі туди. нічого доброго там для мене не зробили. лише моральну травму ще й раз завдали.

потім ж я почав судити і по інших випадках про які чув і т.п.
Павло Славинський 15:08
Перепрошую, а приватні ліцеї/гімназії - то не бізнес? І що такого поганого в бізнесі як такому?
Дмитро Прокопчук 20:58
За великим рахунком все бізнес. Що б ми не робили, ми отримуємо за це платню - або гроші, або задоволення, або політичні дивіденди.
Володимир Тернопільський 00:52
Павло, просто тоді втрачається уся духовність в релігійній школі. так навіщо тоді вона?
Павло Славинський 12:24
Ще раз питаю: що поганого в бізнесі?
Об Лом 14:06
Любовь за деньги, уже не любовь, а - проституция... Образование и оплата за образование суть различные вещи, для того, чтобы первое и второе находились в единстве необходимо искусство, искусственная конструкция, "машина" в которой бы эти две части вступали в необходимую связь между собой. Поскольку подобного искусства нам Паскуда не продемонстрировал, то он не только паскуда но и Демон, искуситель! Идея - это конструкт связывающий мысль и реальность, а в его предложении нет искусства, а потому предложение его пустое, фантазия но не идея...
"Добро - это искусство!",- за этот урок благодарен я Паскуде Демону...
единственый вопрос, а что мешает им опосредственно открывать такие школы??? никт о не запрещает в частных школах усиленно заниматься богословскими науками
Дмитро Прокопчук 23:14
Насколько я знаю, то мешают. Сейчас даже православные конфессии (которые в Украине влиятельны) не могут организовать частную школу и преподавать там что-либо.
Павло Славинський 23:33
Конституція забороняє. Ст. 35:...Церква і релігійні організації в Україні відокремлені від держави, а школа - від церкви.
Є проблема - Конституція. Школа в нас відділена від Церкви, відповідно не може бути підпорядкована. Як на мене, дуристика, але є "пильні", яким це важливо... ну то й нехай, як на мене. Недільна школа чи додаткові курси при Церкві - теж нормальна альтернатива.
Дмитро Прокопчук 23:34
Не зовсім, зовсім ні. Закінчивши недільну школу Ви не матимете атестату про середню освіту. Атестат - ось в чому річ.
Павло Славинський 00:28
Тоді проблема в Конституції, як я і казав.
Юрій Бородатий 20:20
Щось тут не те. В суспільстві є наука, мистецтво, релігія - три складові духовності, в які трансформувались надія, любов, віра людини як члена суспільства.
Чому наукам і мистецтву можна вчити, а релігію треба від'єднати від школи? Може це саботаж?
Да ни дай Бог! Они там навоспитывают. И так двинутых в крайнии формы религии расплодилось(
Дмитро Прокопчук 02:26
Если Вы судите по харизматам, то это не религия, это самая натуральная эзотерика. Помимо них, я даже не знаю, где можно найти религиозного человека.
Павло Iванiн 11:45
Я сужу по евангелистам, мармонам и иным активным деятелям просвещения
На нашу біду, не доросла ще планета до нормальних релігійних громад.

Звісно, це кльова ідея для тих самих лютеран, але якщо тільки подумати, які можливості такий дозвіл відкриє свідкам Ієгови…
Дмитро Прокопчук 12:27
Привіт, Олесю!
Свідки Єгови, наскільки я знаю, самі себе церквою не вважають. Вони - "організація". Крім того, врешті-решт, це буде вибором батьків, куди відправити свою дитину - до лютеран, православних чи язичників. Якщо комусь подобається педофілія (мормони), то над цим дійсно треба подумати.
Яковенко Роман 13:11
Консолідацію в суспільство це не внесе. Держава у нас світська, освіта повинна бути такою ж. Помимо основного навчання - розширюй свій світогляд де хочеш. Дипломи конфесійних шкіл - шлях до релігійної дискримінації.
Олесь Крижанівський 02:14
Дмитро, а якщо у свідків народяться діти? В ког з знайомих таке було, діти часто відходили від цього і жили нормальним життям. Єврейські діти ходять до нормальної школи, а за духовним хлібом — у сінагогу. І це достатньо честно.

Хоча, з огляду на те, що ти маєш на увазі скоріше не навчання, а виховання, то, на мою думку, сім‘я — ось хто повинен виховувати дитину.
Дмитро Прокопчук 18:58
Ага, сказонув мені! Для реалізації моєї ідеї потрібен лише один законопроект, який вже розглядався і перероблявся двічі. Гірше від того нікому не стане.

Приклад: Якщо СЄ прийдуть, скажімо, в Могилянку, тут знайдуться представники інших конфесій і всі так чи інакше будуть змушені вчитися порозумінню на практиці.

Щодо твоєї ідеї про сім"ю... по-перше, треба зробити так (вибач за тупу побудову фрази, але не я винен), щоб дітей народжували більше і хотіли народжувати, щоб люди БУДУВАЛИ сім"ї, а не жили принципово поза ними, хизуючись своїм ...им індивідуалізмом. Як ти це зробиш без духовної освіти? Нормальної духовної, не мормонів, не сектантів, не самопроголошених езотеричних гуру, а нормальної МОРАЛЬНОЇ освіти?

По-друге, виховання дитини потребує того, щоби хоч хтось із сім"ї сидів із цією дитиною. Ти що, обскурант, проти фемінізму??? Та як ти можеш!
Олесь Крижанівський 23:05
Ти трохи відходиш від теми. Я натякнув на те, що цей законопроект може позбавити дитину вибору.

Порозумлятися ні з ким в релігійному плані я не збираюся, я просто не лізу в це і нічого не пропагую. На мою думку, це нейправильніша поведінка.

Я проти фемінізму. Коли жінки будуть виходити на боксерський ринг проти чоловіків, а чоловіки навчаться слідкувати за варячоюся картоплею, одежею в машинці та дитиною у дитячій кімнаті (при цьому не плутаючи диспозицію одежі, картоплі та дитини) — я чесно скажу, що я був не правий.
Дмитро Прокопчук 23:22
Ха-Ха-і-Ха... Позбавити дитину вибору! Вибір дитини не змінюється, розширюється вибір батьків.

Щоб ти знав, у мене вибору теж оце зараз (в цьому житті) було "0". Мене втикнули в типу одну з кращих шкіл району (світських, ясєн пєрєц), і що далі? Я 10 років промаячив в соціальному інституті, після якого ненавиджу все, що рухається і дихає. Ти після цього скажеш, що це ЦЕРКОВНІ школи роблять людей поганими чи зомбі, чи ким там?
Олесь Крижанівський 03:59
Будь-яка школа парить дитині певну ідею, зомбує її нею. Нажаль, це є суть сучасних українських шкіл.

Скажу простіше: мені б цікаво було побачити радикально нову систему шкільної освіти, а не купу звичайних шкіл з релігійним уклоном.
оце класно стане працювати Сандею Аделаджі )))))
Вужик Вогнепалик 01:23
цього я і боюся
+5 А то сучасні школи дітей тільки розбещують.
Дмитро Прокопчук 20:58
Вони не розбещують, брате, вони зводять дітей до рівня епсілон-напівкретинів, як писав Олдос Хакслі.
Олена Коломієць 16:37
Не знаю.... Я навчалася в звичайній школі, жила як всі свої однолітки. І нічого страшного моя школа мені не зробила. Моральною потворою я не стала))) Навпаки, з задоволенням пригадую ті часи, дружній клас та чудових вчителів.
Юлія 15:12
Елена Коломиец +11!!!
Я навчалась в гімназії, але державніій. Ніхто меене там не розбещував, а щщодо сучасних шкіл, то ви ще заарядіть пісеньку - ось у наші часи...)))
Дмитро Прокопчук 22:09
Шановна, скільки вам, такій розумниці, років? 5? Чи 6? Бо я жарти на тему свого віку сприймаю поки що тільки від людей цієї вікової категорії.
Я боюся такої ідеї. Уявляю зомбування і злість, яку запустить московський патріархат. Я бачив як виглядає Почаїв і вплив Лаври на місцевих. Це зомбі.
На мою думку рівень богословя і богословської та суспільної дискусії не дає нам можливості таке зараз дозволяти. В церкві нема внутрішніх запобіжників чи обмежувачів і великий шанс, що воно піде не туди. запускти богословів у школи, але дати можливість релігійним громадам закриватися - вважаю за пергин палки.
Дмитро Прокопчук 03:03
Ще раз. Тепер персонально для Вас. Повторю: я в державній загальноосвітній школі поки що бачив теж тільки ненависть, ухиляння від обов"язків, паскудство, підставляння одне одного і так далі. Ще раз нагадаю: моя школа була далеко не найгіршою в районі. У нас майже не торгували наркотиками і рідко були якісь серйозні розборки. Але ненависть, лінь, зневага, зневіра сіються саме в школах. На даний момент - державних, світських, ліберальних і таких політкоректно-прекрасних школах.
Ніхто і ніщо не заважає створювати приватні школи, скажімо, громадській організації, утвореній прихожанами однієї церкви. Цього, гадаю, достатньо.
Дмитро Прокопчук 00:34
Повторю в 100-надцятий раз: такі школи не дадуть Вам сертифікату про середню освіту.
Павло Славинський 20:32
Чому? Приватні лицеї ж існують.
Батьки Мерліна Менсона (думаю всі знають хто це) будучи ДУЖЕ релігійними людьми віддали свого сина навчатися до католицької школи. Наслідок - він настільки зненавидів релігію, що зараз вважаеться еталоном безбожництва і був підданий анафемі особисто Папою Римським.

Висновок- добровільно, за вибором самої дитини - Так. Інакше - Ні, бо це буде обмеженням для дитини, а обмеження завжди викликають протидію, що призведе до ще більшого погіршення стану моральності у молоді.
Дмитро Прокопчук 01:04
Ну гаразд, хай хоч так.

Ви ж ніби всі ліберали, чим же не лібералізацію освіти я вам пропоную? Я ж не казав про закриття чи бодай обмеження світських шкіл.
Віктор Замай 03:07
Ліберали, але не анархісти. Викладати слово боже в загальньо-освітній школі - небачу нічого паганого. А от створювання загальньо-освітніх шкіл під егідою церкви будь-якої конфесії - ні, і ще раз НІ.
Невідомий користувач 15:34
+4
В цілому ідея моралізації суспільства мене близька. Однак, не думаю, що релігійні громади повинні створювати саме загальноосвітні школи.
Дмитро Прокопчук 21:42
Ну гаразд, у нас є два шляхи:

1. Диктаторський
заборонити порно в рекламі і жорстокість на телебаченні.
(Малоімовірно, враховуючи групи інтересів та вже наявний рівень суспільної моралі)

2. Ліберастичний
дати змогу релігійним установам виконувати ті функції, які вони і мали би виконувати - виховувати суспільство,
(Реальний, хоча наявні ризики, що втрутяться відверто сумнівні секти. Але якщо вулицями ходять не лише нормальні люди, але також вбивці та крадії, то невже нам варто заборонити всім ходити вулицями?)
Ни в коем случае!Шоб они шахидов ростили???
Я вважаю, що регілія - добре, релігійне виховання має бути, але це занадто особиста справа. Все ж таки це має бути в сім'ї.
Та і щодо церковників наших я не впевнена.... Не всіх, звичайно, але.... Нажаль, той факт, що людина при церкві, вже ні про що не говорить.... Там іноді таких кадрів зустріти можна...
Етна - 18:57
+4
По-перше освіта від релігії відділена за Конституцією, і я з цією нормою згодна.
А як визначити, чи дитина хоче належати саме до цієї релігії?... За її словом?.. В якому віці можна прислухатись до її думки і витрачати значний час на вивчення саме цієї релігії? (а не математики, музики чи іншого предмету - в наш час доводиться вибирати, бо часу на все не вистачить!)..

Як на мене, то необхідно дати дитині загальні норми людяності та правдиву інформацію про всі найбільші релігії. Дитина має розуміти, в якому світі живе, і сама, коли прийде час, вибирати собі релігію.
А школа створена будь-якою релігійною організацією безперечно буде нав*язувати ЛИШЕ свої канони, а про всі інші релігії повідомляти лише негатив, часто в агресивній формі....

А потім, коли людина розуміє, що світ ширший ніж їй казали - виникає відчуття обману, і вона починає інстинктивно відштовхувати ту релігію, яку їй нав*язали...
Дмитро Прокопчук 13:29
З одного боку, шановна, Ваша думка цілком логічна. З іншого боку у мене особисто відчуття обману від абсолютно світської школи, де формально вивчалися усі найбільші релігії світу.

Політкоректність - найбільше лицемірство. Вибачте на слові, але в політкоректному суспільстві (як я бачу на практиці) вчать лише т***ати все що рухається та ненавидіти НЕ ЗАЛЕЖНО від релігійних переконань.
В нашій крнституції написано що освіта у нас світська. Світська то значить без релігії. Я підтримую. Релігія не повинна бути в навчальному процесі.
На рахунок демократизації.
Релігійні школи - це не основний напрямок демократизації. Основний напрямок в якому потрібно працювати це - механізм колективного прийняття рішення. Суть демократіїї не тільки що кожен може стати депутатом. Основна ідея це - можливість приймати важливі рішення держави. Основною перепоною для реалізації є явище делегації то політичної несвідомості. про це можна говорити в окремому діалозі.
_______________________________
kedr-megre.com.ua Їжа для Ітелекту
Вважаю, що церква має бути відділена від держави. А приватно, хай роблять що хочуть.
Для підвищення моралі та культури учнів потрібно покращувати існуючу систему освіти та виховання, а не створювати щось таке нове та відокремлене як релігійна школа. Де це ви бачили в світі, щоб можна було виховати дітей незалежно від суспільства, в якому вони живуть, грають, спілкуються та змагаються? Жодна церковна школа не допоможе їм, хоча й має змогу підвищити резистентність підліткової души до деяких гріхів.
Існує дуже цікава і корисна для дітей наука - теологія. Деякі з основ цієї науки можуть стати непоганим предметом в школі. Завдяки такому предмету можна вивчити, як з'явилась судова система і змінила прийняту в ті часи помсту, як релігія піклувалась про гуманність вчинків. Можна викладати про усі відомі релігії водночас: християнство, іслам та іудаїзм пішли з одного джерела, а буддизм розкриває гармонію душі. Іншими словами в релігії є соціально-моральний аспект, який важливо освоїти.
Дмитро Прокопчук 19:59
Чому ви все так радикально сприймаєте?

По-перше, якщо, наприклад, баптисти організують власну приватну школу, то здавати туди дітей будуть... як не дивно, баптисти, а не хтось-то там, кого я палкою в ту школу заганятиму.

По-друге, крім школи у дітей є ще вулиця, друзі, інтернет, тому навряд чи наша гіпотетична школа виростить відлюдькуватих інтровертів.

По-третє, якщо релігійні авторитети цієї громади зацікавлені у доброму іміджу власної деномінації, вони зроблять усе, щоб рівень викладання був високим.

Я не бачу проблеми, я не бачу сектантів чи тоталітаризму, можливо, мені варто перевірити зір?
Ні в якому разі!!!
Релігія (осболиво моно-релігія) -- це апріорі ідеологія, промиття мізків.
Допустити релігійників до виховання дітей -- це втратити майбутні покоління: їх всціх посадять на повідець догм та стереотипів. А їх потрібно навчати самостійно мислити, не вдивляючись в дозволений список авторітетів.

Якщо вже й обирати людині релігію, то ВИКЛЮЧНО в свідомому віці! Тоді вона вже має власноруч викохані переконання.
Дмитро Прокопчук 18:43
О! Так! Промивання мізків пивом і "свабодним с*касом" (те, що ми маємо зараз) - це набагато прогресивніше! Ура ліберастії!

Прошу зауважити: втрата майбутніх поколінь через релігію неможлива, оскільки ідея не полягає у тотальній релігієзації шкіл, а лише у дозволі церквам засновувати власні школи. ЗНО все одно для всіх єдине, тому це заторкує лише тих людей, хто там буде вчитися, а не "майбутні покоління".
Юрій Бородатий 20:26
А сучасне мистецтво (шоу-бізнес, поплавок) не є промиванням мізків?
А сучасна наука, яка відбиває охоту до пізнання, не є промиванням мізків?
Але ж усіх вчать і науці і мистецтву. Чому ж релігія попала в опалу?
Об Лом 14:07
+2
Любовь за деньги, уже не любовь, а - проституция... Образование и оплата за образование суть различные вещи, для того, чтобы первое и второе находились в единстве необходимо искусство, искусственная конструкция, "машина" в которой бы эти две части вступали в необходимую связь между собой. Поскольку подобного искусства нам Паскуда не продемонстрировал, то он не только паскуда но и Демон, искуситель! Идея - это конструкт связывающий мысль и реальность, а в его предложении нет искусства, а потому предложение его пустое, фантазия но не идея...
"Добро - это искусство!",- за этот урок благодарен я Паскуде Демону...
[[[ [[[ 03:31
+2
автор! говорите правду! вы за то, чтобы сектам разрешили зомбировать детей!!! я категорически против! и так от этих "Свидетелей...", бабтистов и других аферистов проходу нет!
Юрій Бородатий 20:29
ніхто не відовідає за промивання мізків, ніхто не відповідає за зомб. От школа і стала місцем, де зомбують дітей. Релігія тут ні при чім. У Західній Укрїні більше віруючих, ніж на Сході України - подумайте про це.
Я проти такого .
Релігія вже себе дискридитувала , як вихованець і наставник на добро. Тому я не згодна , щоб релігійні фанатики та ще якісь іншоземні фанатики мали прямий доступ до моїх дітей і засоряли їм мізки бріхнями та психотехніками.
Релігія - це зомбування свідомості людини на предмет зробити із неї морального раба , а потім вже можновладці з її посвяти заведуть людину в пекло і все дуже гарно буде виглядати на перший погляд. Релігія монополізувала істинну духовність і використовувала та продовжує це робити до цих пір у власних інтересах , а також по заказу можновладців. В релігії давно не має духовності на ділі, а лише балачки та призиви до пастви. Священники забули що таке дотримуватись заповідей Бога на ділі і лізуть у політику , знаючи, що тут є поле для їх умінь лицемірити та викручуватись від відповідальності.

Дякую.
Donkey Hot 15:42
К сожалению, очень часто это так и есть.В Церкви такие же люди, как и на улице.Сменив одну оболочку "светское" на иную "религиозное" суть изменить нельзя.
А Сандею Аделадже цілий університет бо гроші є.
Буде Єдина Соборна Українська церква, тоді можна. А зараз, коли секти на кшталт РПЦ, ще панують в Україні - категорично проти...
Чому за 22 роки незалежності Україна опинилася на краю прірви?
Основна причина цього лиха в неефективності, неадекватності існуючої податкової системи Що потрібно зробити, щоб вийти з цієї кризової ситуації?
Стратегію повного звільнення виробників товарів і послуг від податків пропонує команда провідних вчених-економістів на чолі з доктором економічних наук, головою Всеукраїнської спілки вчених-економістів, академіком Академії економічних наук України Олександром Кендюховим і доцентом, кандидатом технічних наук Євгеном Перепічкою.
Ними пропонується система при якій усі податки ліквідуються, а тільки вводиться 4% податку на покупку які сплачує споживач. Чому ніхто не реалізовує і не звертає уваги на ці ідеї, на ці програми? Згідно з еволюційним законом
С. Н. Паркенсона «чиновник прагне множити підлеглих, а не суперників» і позбавляється від тих, хто розумніший за нього.
Отже, ні влада, ні опозиція – ніхто Нову економічну стратегію реалізовувати не буде – це однозначно. Всі вони за природою партійної системи приречені на вічну боротьбу, а ми на будівництво держави і підняття добробуту народу.
Який тут вихід? Потрібно людей, які володіють новими ідеями, здатні до самоорганізації і праці у владі, об’єднати і створити команду, висунути свого кандидата у президенти і перемогти на наступних виборах усіх рівнів. Це і буде реалізація Нової економічної стратегії. Перемога цієї команди однозначна і неминуча, адже людям набридли: гризня, проти режимна боротьба, брехня…
Уже напрацьована програма, розроблена методологія перемоги на виборах будь-якого рівня. Створюється команда, здатна перебрати владу та впровадити Нову економічну стратегію в життя.

Ініціативна група реалізації Нової економічної стратегії. Євген Перепічка, тел.0986164287
Я полагаю, что цель жизни состоит в том, чтобы найти свое счастье и, следовательно, найти свой интерес в жизни. Образование должно бы стать подготовкой к жизни. Наша культура, однако не слишком в этом преуспела: наши образование, политика и экономика ведут к войнам. Наши лекарства не в силах справиться с болезнями. Наша религия не может победить ростовщичество и грабеж. Наш хваленый гуманизм до сих пор позволяет общественному мнению одобрительно относиться к варварскому спорту - охоте. Достижения нашего века сводятся к техническому прогрессу: к изобретению радио и телевидения, электроники и компьютерных систем. Нам грозят новые мировые войны, поскольку мировое общественное сознание остается примитивным.
Если бы нам захотелось ответить на следующие каверзные вопросы, сделать это было бы нелегко. Почему у людей, похоже, гораздо больше разных болезней, чем у животных? Почему люди ненавидят и убивают друг друга на войне за ради политичесских взглядов, а животные - нет? Почему люди все чаще болеют раком? Почему так много самоубийств? А сексуальных маньяков? Откуда такой человеконенавистнический антисемитизм? А клевета и злословие за спиной? Почему секс - это что-то грязное и объект непристойных шуток? Почему незаконнорожденный обречен на общественное презрение? Почему продолжают существовать религии, давно уже утратившие веру в любовь, надежду и милосердие? Почему? Тысячи разных "почему?" вызывает пресловутое превосходство нашей цивилизации!
Я задаю эти вопросы потому, что те вопросы, которые обычно задают учителя, - неважные, ибо касаются преимущественно школьных предметов. Я спрашиваю, что существенно важного могут дать дискуссии о французской или древней истории, если сами эти предметы не имеют никакого значения в сравнении с гораздо более важным для жизни вопросом - личного счастья человека.
Сколько в нашем образовании настоящего дела, созидания, подлинного самовыражения? Даже уроки труда чаще всего посвящены изготовлению железного противня под наблюдением специалиста. Даже система Монтессори, широко известная как система обучающей игры, есть искусственный способ заставить ребенка учиться через действие. Ничего творческого в ней нет.
В семье ребенка тоже постоянно учат. Почти в каждом доме всегда найдется по крайней мере один великовозрастный недоросль, который будет заставлять малыша уважать его только за то что он старше, или готовый поднять малыша на стул, когда тот хочет рассмотреть что-то на стене. Всякий раз, пытаясь росказать ребёнку что лучше для него а что нет, мы крадем у ребенка радости жизни: открытия, преодоления трудностей. Хуже того! Мы заставляем ребенка поверить, что он маленький, слабый и зависит от посторонней помощи.
Родители не спешат понять, насколько неважна учебная сторона школы. Дети, как и взрослые, научаются только тому, чему хотят научиться. Все награды, оценки и экзамены лишь отвлекают от подлинного развития личности. И одни лишь доктринеры могут утверждать, что учение по книжкам и есть образование.
Книги - наименее важный инструмент школы. Все, что действительно нужно каждому ребенку, - это чтение, письмо и арифметика, а остальное надо предоставить инструментам и глине, спорту и театру, краскам и свободе.
Большая часть школьной учебы, которую выполняют подростки, - простая растрата времени, сил, терпения. Она отбирает у детства право играть, играть и играть; она водружает старческие головы на юные плечи.
Когда я читаю лекции студентам университетов или педагогических колледжей, я всякий раз поражаюсь инфантильности, незрелости этих парней и девушек, набитых бесполезным знанием. Они немало знают, они блистательно рассуждают, они могут процитировать классиков, но в своих взглядах на жизнь многие из них просто младенцы. Потому что их учили знать, но не разрешали чувствовать. Эти студенты приветливы, доброжелательны, энергичны, но чего-то им не хватает: эмоциональности особого рода, способности подчинять мышление чувствам. И я говорю с ними о мире, который они не замечали и продолжают не замечать. ...
Их учебникам нет дела ни до человеческих характеров, ни до любви, ни до свободы, ни до самоопределения. Так система и живет, ориентируясь только на стандарты книжного учения и продолжая разлучать ум и сердце.
Настало время бросить вызов существующим представлениям о работе школы. Считается само собой разумеющимся, что каждый ребенок должен изучать математику, историю, немного естественных наук, чуть-чуть искусства и, уж конечно, литературу. Пришло время понять, что обычный ребенок толком не интересуется ни одним из этих предметов.
Подтверждение этому я нахожу в каждом новом ученике. Узнав, что учеба - дело добровольное, он кричит: "Ура! Теперь уж никто не застанет меня за арифметикой или еще какой-нибудь скучной ерундой!"
Я вовсе не пытаюсь умалить значение учебы. Однако она по важности должна идти после игры. И не надо эдак аккуратненько перемежать учебу игрой, чтобы сделать ее приятной.
Учеба важна, но не для каждого. Нижинский не мог сдать школьные экзамены в Санкт-Петербурге, а без этого его не могли принять в Государственный балет. Он просто не мог выучить школьные предметы - его мысли были далеко от них. Как рассказывает его биограф, экзаменаторы смошенничали, выдав ему тексты ответов вместе с бумагой для подготовки. Как велика была бы потеря для мира, если бы Нижинскому пришлось сдавать экзамены по-настоящему!
Творческие люди изучают то, что хотят знать, чтобы обрести орудия, которых требуют их индивидуальность и талант. Нам никогда не узнать, сколько творчества убивается в школьных классах из-за того, что школа придает такое значение учебе. Равнодушные школяры, под нажимом заканчивающие колледж или университет и превратившиеся в лишенных воображения учителей, посредственных врачей и некомпетентных юристов, могли бы стать хорошими механиками, отличными каменщиками или первоклассными полицейскими.
Мы обнаружили, что ребенок, который не может или не хочет учиться читать лет, скажем, до пятнадцати, - это всегда человек с технической жилкой, впоследствии из него получается хороший механик или электрик. Что касается девочек, которые никогда не посещают уроков, особенно по математике и физике, я не стал бы делать столь же категорических выводов. Такие девочки часто проводят много времени за рукоделием, и некоторые впоследствии становятся портнихами или дизайнерами одежды. Учебный план, который заставляет будущую портниху заниматься квадратными уравнениями или законом Бойля, абсурден.
Во всех странах - капиталистических, социалистических или коммунистических - строятся тщательно продуманные школы для образования молодежи. Но все эти прекрасные лаборатории и мастерские не делают ничего, чтобы помочь ребёнку пережить эмоциональный урон и преодолеть социальные пороки, развившиеся в нем в результате давления со стороны родителей и школьных учителей, всей нашей принудительной по своему характеру цивилизации.
Страх родителей перед будущим часто заставляет их действовать в ущерб здоровью своих детей. Страх этот, как ни странно, проявляется в желании родителя, чтобы ребенок научился большему, чем он сам. Такой родитель не в состоянии ждать, чтобы его ребёнок научился читать, когда сам того захочет, он нервничает и боится, что он вообще ничего не добьется в жизни, если его не подталкивать. Такому родителю не хватает терпения, чтобы позволить ребенку двигаться со своей собственной скоростью. Они спрашивают: "Если мой сын не Умеет читать в 12 лет, какие у него шансы добиться успеха в жизни? Если в 18 он не сможет сдать вступительные экзамены в колледж, что ему останется, кроме неквалифицированного труда?" Но я научился ждать, наблюдая, как ребенок продвигается понемногу или не продвигается вовсе. Я не сомневаюсь, что в конце концов, если не приставать к нему и не вредить ему, он добьется успеха в жизни, в этом критерий успеха - способность радостно работать и уверенно жить.
Дети должны прожить свою стадию эгоцентрических фантазий. Став молодыми взрослыми, они способны встретиться с реалиями жизни безо всякой неосознанной тяги ...
к детским играм. Враждебность взрослых по отношению к детской игре коренится в страхе. Да, конечно, именно страх за будущее детей приводит родителей к тому, что они лишают своих чад законного права на игру. Родители, которые забыли чаяния собственного детства, т. е. разучились играть и фантазировать, - плохие родители. Когда ребенок утрачивает способность играть, его душа умирает, и он становится опасным для всех детей, которые с ним сталкиваются.
Есть некоторые данные, свидетельствующие о том, что дети, выросшие в условиях свободы и много игравшие, не склонны к стадному мышлению.
Я по-прежнему могу спокойно смотреть, как ребенок делает всякие глупости, изживая свои старые комплексы, зная, что придет время и этот ребенок станет хорошим гражданином. Я думаю, что мир не будет долго - если вообще когда-нибудь будет - использовать образовательные методы. Только пустоголовый дурак может считать свою работу последним словом в какой-либо области, мир просто обязан найти лучший путь. Потому что политика не спасет человечество, она никогда не могла это сделать. Большинство политических газет наполнены ненавистью, всегда одной только ненавистью. Слишком многие становятся социалистами не потому, что любят бедных, а потому, что ненавидят богатых.
Разве могут у нас существовать счастливые семьи, живущие в любви, если родной дом - это маленький уголок родины, сотнями способов повседневно проявляющей ненависть? Я не могу считать, что образование - это экзамены, классы, уроки и учение. Школа не обращает внимания на самое главное: все на свете языки, математики и истории не помогут сделать семью более любящей, детей - свободными от подавления, а родителей - свободными от неврозов.
В школах нужно ввести детскую демократию как и свободу выбора и это имеет огромное значение Для человечества. У новых поколений должен быть шанс вырасти в свободе. Подарить свободу - это подарить любовь, а только любовь может спасти мир.
: Александр Сазерленд Нилл :
Politiko – перша українська політична соціальна мережа, яка об'єднує політиків, експертів, журналістів, лідерів партій та виборців України в рамках одного співтовариства.