Блоги → Перегляд
Мітки МасонствоМасониМасонВільне каменярствоMassonmassonФранкмасонствоFreemasonfreemasonВільний каменярМасонська ложамасонмасонствомасонифранкмасонстволожамасонська ложаВелика ЛожаВеликий МайстерОб'єднана Велика Ложа АнгліїСвітове масонствоГідний МайстерДостойний МайстерЛандмаркиландмаркиХристиянствоКатолицизмВатиканПапа РимськийМартін ЛютерЛютеранствоТворецьБогВсесвітВеликий Будівельник ВсесвітурелігіяполітикаРегулярне масонствоВелика Ложа ШотландіїAitchison's HavenЛожа Единбурга № 1The Lodge of Edinburgh No.1Haughfoot Lodge"Regius""Поема про моральний обов'язок"Еліас ЕшмолРоберт МорейУченьПідмайстрМайстрБібліяВелика Ложа ФранціїВеликий Схід ФранціїВеликий Будівничий ВсесвітуПромениста дельтаДжеймс Френсіс Едвард КейтГригорій ОрликКирило РозумовськийЛожа безсмертя в КиєвіЛожа Об'єднаних слов'янВалентій РозчіщевськийЛожа Патріотизм ПравдивийЛожа Поляк ДоброчиннийЛожа Таємниця ДосконалаЛожа Розвіяний МорокЛожа АстреяЛожа ВірністьЛожа ОзірісФранцішек ДимерУкраїнаКиївКам'янець-ПодільськийДубноФранцішек ГайнцЖитомирЛожа Понт ЕвксинськийОдесаЛожа Вмираючий сфінксХарківЛожа Любов до істиниПолтаваІван КотляревськийАдам РжевуцькийЛожа Великий СхідЕллізен Іоганн-Георг ДавідЛожа Трьох колонДекабристидекабристиРосіяМоскваСанкт-ПетербургПетербургРосійська імперіяМихайло ГрушевськийЛожа Великий Схід РосіїВелика Ложа УкраїниЛожа ВідродженняЛожа Полярна ЗіркаІван ЛучицькийЛожа Київська ЗоряСимон ПетлюраГрушевськийПетлюраЛожа Великого Сходу народів РосіїВелика Ложа ШвейцаріїМоркотунСРСРСССРУНРПольщаЛожа КаменярЛожа Золота АкаціяЛожа СвітлоЛьвівЛожа Імхотеп до Полум'яної ЗоріІвано-ФранківськЛожа Юрій КотермакДрогобичЛожа ЛанжеронЛожа Григорій СковородаЛожа Паломники до країни СходуЗапоріжжяЛожа Гармонія та ПорядокПсевдо-Масонська ЛожаЛожа Полум'яна Долоня ОсірісаПерша Світова війнаОлігархіяолігархія

«Масонство – ідеологія володарів світу»

Неділя, 22:37, 21.03.21

Рейтинг
147 0
Переглядів
1389

0
0

 

«Масонство – ідеологія володарів світу»

В теперішні часи ми часто чуємо по телевізору або бачимо в інтернеті такі поняття, як масон, масони і масонство. Більшість із нас думають, що масони це така таємна організація, де збираються впливові та багаті дядьки, які правлять цим світом. Звісно у такому баченні є правда долі, але мало хто хоче знати та розібратися, що насправді собою представляють масони. Якщо поглянути на тлумачення цього поняття та на історію діяльності цієї категорії суспільства, то можна побачити, що за сотні років термін – «масонство», змінило свою суть. Саме поняття «масонство» або «франкмасонство» походить з французької мови – «franc-maçonnerie», що означає «вільне каменярство». Назва «масон» або «франкмасон», також походить від французької – «franc-maçon», а в старофранцузькій воно звучить як – «masson». В англійській мові даний термін вживався під словом – «freemason», і яке відповідно перекладалося як – «вільний каменяр», адже саме слово «масон» в обох мовах означає - «каменяр» або «муляр». Тому виходить, що згідно французької і англійської термінології, слово «масон» означає «каменяр», а не якийсь там «хазяїн» чи «володар». І саме зі значення та перекладу терміну, ми можемо зрозуміти первинний статус масонів.

Масонські ложі спочатку були ложами (цехами) будівельників, що займались будівництвом храмів. Проте з часом поряд зі справжніми будівельниками (тобто первинними масонами), так званими «операційними масонами», в ложах почали з'являтися люди, які безпосередньо не зводили церковні будівлі, але мали на меті «будівництво духовного символічного Храму», тому їх стали називати «спекулятивними» (від англійської - speculative — «теоретичний», «гіпотетичний», «дослідницький»). Тобто виходить, що справжніх будівельників храмів – первинних масонів – змінили так звані «богослови», які духовно і теоретично будували храм. Саме так масони стали релігійно-етичним рухом, прибічники якого закликають до морального самовдосконалення. А самі масони - це так звані члени духовно-етичних організацій - «вільних каменярів».

Саме масонство існує у формі місцевих лож — зазвичай невеликих груп чисельністю до 40-50 осіб, об'єднаних територіально. Також існують ложі більші за чисельністю. Місцеві ложі засновуються Великою Ложею, яка є для них материнською. Як правило, в одній країні існує тільки одна «Велика Ложа». Однак у США «Велика Ложа» є в кожному штаті. На чолі Великої Ложі стоїть Великий Майстер, якого обрали з числа братів (масонів). Також масонство називають орденом, якщо говорять про нього як про організовану спільноту людей, або братством, маючи на увазі, або підкреслюючи братський характер взаємин між членами лож (масонами).

Перші масонські ложі були засновані в XVII столітті в Англії. Організаційно масонство оформилося з виникненням першої Великої Ложі в 1717 році в Лондоні, що стала згодом - Об'єднаною Великою Ложею Англії (ОВЛА), і яку називають материнською для всього світового масонства. Основною версією походження масонства вважається версія про походження від середньовічних корпорацій будівельників-каменярів, проте існують теорії про давніше походження масонства, початок якого виводиться від орденів тамплієрів і гільдій каменярів XIII століття. Правила, яких дотримується і на яких побудовано масонство, називаються ландмарками. Вони залишаються незмінними з давніх-давен. Одним з авторитетних джерел традиційного масонського права є Конституції Андерсона, опубліковані Великою Ложею Англії (сучасна) 25 березня 1722 року.

Структура масонства

За правилами регулярного масонства, на території однієї країни може діяти тільки одна Велика Ложа. В державах, які мають федеративний чи конфедеративний устрій, або якщо держава іншим чином складається з окремих «держав» (штатів, королівств), можуть існувати Великі Ложі для кожного суб'єкта федерації. Так, наприклад, у США у кожному штаті діє окрема Велика Ложа, окремі великі ложі мають Англія та Шотландія. Але, наприклад, у Швейцарії, яка хоч і є конфедерацією, діє одна Велика Ложа для всіх кантонів. Кожною ложею керує Гідний Майстер, який обирається ложею, а Великою Ложею керує відповідно Великий Майстер. Особливим різновидом лож є дослідницькі ложі (lodge of research), як наприклад, відома ложа Lodge Quatuor Coronati, No. 2076 (London). Діяльність таких лож спрямована на дослідження масонської історії, філософії, символізму.

Звичайним масоном може стати віруючий повнолітній (зазвичай від 21 року) чоловік. Жінки не приймаються. Давня масонська традиція встановлює, що кандидат має бути людиною «вільною і доброї слави». У давнину, у середньовіччі, «бути вільним» розуміли буквально. Тепер це розуміють дещо ширше: масон повинен бути людиною самостійною і незалежною не тільки у матеріальному, але й духовному, інтелектуальному значенні, здатний самостійно мислити і приймати самостійні рішення. Кандидат має пройти численні перевірки і довести щирість свого бажання стати «вільним муляром», готовність виконувати обов'язки, які покладаються на масона, прагнення до духовного та інтелектуального розвитку. За масонськими правилами, не може бути прийнятий кандидат, який хоче вступити до братства, керуючись мотивами матеріальної вигоди, кар'єри, а також простою цікавістю. Зустрічаються також вирази «нерегулярне» масонство, або «нерегулярні» ложі, цей вираз застосовується до організацій, що, хоча й іменують себе масонськими, не належать до загальносвітової мережі масонських лож і не дотримуються ландмарок (тобто засадничих незмінних принципів масонства, яких дотримується регулярне масонство).

Ідеологія масонства

Масонство позиціонує себе як морально-етична система, виражена в алегоріях та ілюстрована символами. Більшість символіки запозичено з юдаїзму й християнства, в ритуалах відіграються легенди з біблійними персонажами. Увага масонів звертається на необхідність морального самовдосконалення, а також духовного зростання в рамках тієї релігії, яку кожен з них сповідує. Філософія масонства містить у собі зовнішні елементи як християнства, так й інших релігій. Кожен масон шанує Бога, перебуваючи в масонстві, до нього звертаються, як до «Великого Будівельника (Архітектора) Всесвіту», і допускається сповідування будь-якої традиційної релігії. Проте дискусії з релігійних і політичних питань виключаються з масонських зборів, у масонстві немає своєї теології. Кожен масон продовжує сповідувати ті релігійні погляди, з якими він прийшов у ложу, а його велика увага до його релігії вітається. Визнання віри в Бога як базису масонства і його принципів сходить до засновників сучасного спекулятивного масонства (на початку XVIII століття), і цього дотримується домінуюча більшість світового масонства (так зване регулярне або консервативне масонство), робиться акцент на обов'язковому монотеїзмі. Масонство не є самостійною релігією або заміною релігії, масонська філософія не стосується релігійних поглядів своїх членів і не коригує їх. Масонська морально-етична система і філософія спирається на віру своїх членів в Бога, залишаючи для кожного масона свободу належати чи не належати до певної релігії чи конфесії.

Лояльність до влади тих країн і територій, де масонство існує, є одним з масонських принципів. Робота на користь суспільства вважається однією з масонських чеснот. Для більшості масонів світу це реалізується їх участю у благодійній діяльності. Проголошений масонами ідеал об'єднання людей на засадах братерства, любові, рівності та взаємодопомоги зумовлював зміст їхньої програми, в якій ідеї антиклерикалізму поєднуються з елементами релігійного містицизму. Вихідним принципом в поглядах масонів на соціальну дійсність є визнання реально існуючих у соціальному житті суперечностей, які є причинами розбрату між окремими громадянами й народами. Це створило передумову для критики масонами соціальної несправедливості, національного гноблення, релігійної нетерпимості. Кінцева мета — утворення всесвітнього братерства людей на засадах свободи й справедливості за допомогою всесвітньої таємної організації. Шлях для досягнення цього, на думку масонів, пролягає через духовне переродження людства. Відкидають революцію як засіб досягнення проголошеної мети. Проголошують принцип віротерпимості. Увага масонів звертається на необхідність морального самовдосконалення, а також духовного росту в рамках тієї релігії, яку кожен з них сповідує. Вважаючи Бога Великим архітектором Всесвіту, масони вважають себе його каменярами. Головна чеснота масонської ложі — мовчання, яка винесена на герб ложі. Однак, за словами масонів, мовчання не означає приховування якихось таємниць. Це означає, що людина має дуже добре подумати перед тим, як щось сказати.

Походження масонства

Точної дати виникнення масонства назвати не можна. Утворювалось масонство поступово, і його коріння заховане в давнині. Найстаріші у світі протоколи зібрань масонської ложі зберігаються в Великій Ложі Шотландії, це — протоколи зібрань ложі - Aitchison's Haven. Перший запис в цій книзі протоколів зібрань ложі датований 09 січня 1598 р., (тобто 1599 р., бо до 1602 р., новий рік в Шотландії починався з 25 березня). Але в наш час ця ложа вже не існує. Найдавніші у світі протоколи зібрань досі діючої ложі належать також одній з лож під юрисдикцією Великої Ложі Шотландії — Ложі Единбурга № 1 (The Lodge of Edinburgh (Mary's Chapel), No.1). Ці протоколи ведуться з початку робіт ложі з 31 липня 1599 року і до сьогодні. Найстарішим у світі приміщенням ложі (масонський храм) вважається капела Св. Іоанна в Единбурзі в Шотландії (St. John's Chapel, Edinburgh) — 1736 року. Найстарішою у світі цілком спекулятивною ложею (тобто не пов'язаною з ремеслом оперативних каменярів) вважається Haughfoot Lodge в Шотландії, яка збирається з 22 грудня 1702 року. Перша у світі Велика Ложа — Велика Об'єднана Ложа Англії — заснована 24 червня 1717 р., перша Велика Ложа вважається «материнською» для інших Великих Лож.

Найдавнішим масонським документом вважається манускрипт «Поема про моральний обов'язок» відоміший як манускрипт  - «Regius», який історики датують 1390 року. Він містить викладення правил, якими повинні були керуватися масони (в той час масони дійсно займалися будівництвом, тобто масонство було «оперативним»). Наступним за «Regius» по давності масонським манускриптом вважається манускрипт «Cooke», який був опублікований Спенсером в Лондоні у 1861 році під редакцією Метью Кука (Matthew Cooke) від якого і отримав своє ім'я. Цей манускрипт датується приблизно 1450 роком. Конституція масонів м. Страсбург (Франція) датується 1459 роком. Щодо перших осіб, які стали спекулятивними масонами, то відомо, що найдавніші письмові дані про вступ у масонську ложу та відповідно прийняття в її склад, свідчать, що це були Еліас Ешмол (Elias Ashmole) у 1646 році та Роберт Морей (Robert Moray) у 1641 році. Але вони не вважаються найпершими спекулятивними масонами — лише найпершими, про кого є письмові згадки.

Так звані загальні умови вступу у масонство

Основні вимоги до кандидатів випливають із загальних принципів руху. Кандидат підтверджує свою віру в Бога, Вище Буття. Кандидат повинен бути зрілого віку (у більшості Великих Лож світу не менше 21 року), прийняти рішення стати масоном з власної волі, мати гарну репутацію, не мати проблем з громадянським законом, тобто бути «вільним і доброї слави». Традиційне правило при вступі в Орден звучить як - «щоб бути масоном, запитай про це масона», «2 be 1 ask 1», ініціатива щодо прийняття в члени ложі повинна виходити від кандидата. Кандидат може звернутися в Ложу за місцем проживання. Для вступу до ложі потрібні рекомендації її дійсних членів, так чи інакше вступу передує певний період знайомства з масонами, які рекомендують кандидата. У деяких юрисдикціях потрібно, щоб кандидат просив про вступ 3 рази, однак це стає все менш поширеним. У деяких юрисдикціях інформація про вступ відкрита для того, щоб потенційний кандидат знав, де знайти додаткову інформацію. Рішення про його вступ до ложі приймається закритим голосуванням. Члени, які голосують за вступ, використовують білі камені (в ритуалі найчастіше використовуються кульки), ті, хто проти — чорні. Кількість голосів проти, необхідну для відхилення заявки кандидата, встановлює місцева Велика Ложа, і в деяких юрисдикціях досить 1 голосу.

Ієрархія масонства

Основний зміст масонської морально-етичної та філософської системи міститься в трьох основних ступенях (або градусах): Учня, Підмайстра, Майстра (у деяких версіях це учень, товариш і майстер). Людина, що вступає в ложу, послідовно проходить ці ступені, як правило, з певним проміжком часу між присвоєнням кожної з них. Базові елементи морально-етичної системи масонства містяться в 1-му ступені — ступені Учня, увагу посвячуваного звертають на необхідність поглибленого самопізнання, саморозвитку та самовдосконалення, роботи над собою і своїми недоліками. У 2-му ступені — ступені Підмайстра увагу посвячуваного звертають на навколишній світ, філософію його сприйняття, активність у ньому, зміст ступеня апелює до розуму людини, що проходить через неї.

Найбільш важливий і драматичний 3-й ступінь — ступінь Майстра присвячений тематиці смерті, його основою є історія про смерть Майстра Хірама — легендарного керівника будівництва Храму Соломона, вбитого трьома підмайстрами, незадоволеними їх становищем серед будівельників Храму. Майстер Хірам із легенди має прообраз в Біблії, Хірама — майстра міді, або Хірама Абіфа, проте розповідь про його смерть має повністю масонське походження і не пов'язане з біблійним текстом. Зміст трьох ступенів може відрізнятися в деталях у ложах різних країн та юрисдикцій (Великих Лож), ложах різних статутів, проте в цілому розподіл масонства на три градуси і його легендарний зміст 3-го ступеня є традиційними, закріплюються стандартами регулярності і Ландмарками (принципами масонства).

Масонство і релігія

Відповідно до ландмарок масонства (принципів), масоном може стати лише людина, яка вірить в Бога, але релігійні переконання кандидата є предметом його совісті. Масон може сповідувати будь-яку релігію, але повинен бути «чоловіком вільним і доброї слави». При цьому один з принципів масонства встановлює, що масонство не може вимагати від масона виконання будь-яких обов'язків, які б зашкодили обов'язкам масона перед своєю релігією, своєю родиною та своєю Батьківщиною. При вступі кандидат приносить зобов'язання перед Священною Книгою тієї віри, яку він сповідує, це може бути Біблія, Коран, Веди та інші книги.

При роботах у ложі також обов'язково присутня Книга священного слова. В залежності від релігійної належності і світогляду членів конкретної ложі, це може бути одна або одночасно дві чи більше із зазначених книг (у ложах, що мають визнання, як регулярні – ті що дотримуються Ландмарок – принципів масонства), однак у нерегулярних ложах (ті що не дотримуються Ландмарок) континентального європейського масонства, вимоги до віри кандидата послаблюються, допускається прийняття кандидатом філософії деїзму або Бога — «Великого Архітектора Всесвіту» як абстрактного принципу, ідеї-символу (як у Великій Ложі Франції), або взагалі скасовуються, а в ложу можуть увійти атеїсти і агностики (Великий Схід Франції).

В той же час, певною мірою можна вважати масонство нецерковною і універсальною формою Богослужіння, оскільки роботи ложі проводяться на славу Великого Будівничого Всесвіту. Використання слів «Великий Будівничий Всесвіту» походить від використання масонством символіки каменярів-будівельників і зумовлено тим, що масонство об'єднує представників різних релігій (хоча, коріння масонства більшою мірою християнсько-юдейське), і таке визначення надає можливість кожному масону вкладати в нього те розуміння, яке відповідає його власним релігійним поглядам.

Символи масонства

Веде початок від знарядь праці каменярів-будівельників середньовічних соборів Європи, які були першими так званими «Братами» руху. Кельма, циркуль, схил, фартух та інші, тлумачаться масонами в символічному сенсі, і використовуються для викладу масонської морально-етичної системи. Загальноприйнятим символом руху є трикутник, усередині якого зображується відкрите око — «Промениста дельта», як він називається в масонстві. Саме зображення ока в трикутнику запозичене з християнства, де цей знак є символом «Всевидючого Ока» провидіння, а трикутник символізує Трійцю. Символ зустрічається на іконах і культових спорудах, в тому числі православних. Ще до християн дещо інший символ «Всевидючого Ока» був популярний у стародавніх єгиптян (Око Гора). Промениста Дельта нагадує масону про всепроникнення Творця, Вищого Буття. Це головний масонський символ першого градуса, ступеня учня. Стилістично, око часто замінює вписане в трикутник коло. У ліберальному масонстві Промениста Дельта вважається знаком освіченості або принципу свідомості.

Одним із символів масонства також є акація, яка вважається одним з основних символів, використовуваних у масонстві, і пов'язана з так званою Легендою про смерть майстра Хірама — тематичною базою ступеня майстра-масона. Отже, до основних масонських символів належать Всевидюче Око, висок — символ прагнення до досконалості, рівень — символ рівності, косинець — символ врівноваженості і примирення незмінного прагнення до досконалості з реально досяжним, символ земного, циркуль — символ помірності і розсудливості, а також прагнення до вищого і духовного, кельма — символ зміцнення братерських зв'язків, камінь й молоток. Взагалі, широко використовуються в символічному значенні знаряддя праці мулярів. У масонстві широко використовується біблійна легенда про будівництво Храму Соломона.

Масонство в Україні

В Україні також є масонство, і воно має багатовікову історію. В Україну масонство проникло наприкінці 18 століття. Основні шляхи проникнення масонства в Україну проходили через Польщу, Росію та безпосередньо із західноєвропейських держав. У зв'язку з чим Галичина та Правобережжя перебували під впливом польських масонів, а Лівобережжя та Слобожанщина — російських. Засновником масонства на українських землях в складі Російської імперії, вважається Джеймс Френсіс Едвард Кейт (1696—1758) — шотландський дворянин, головний командир Малоросійського тимчасового Правління гетьманського уряду (з 6 липня 1740 по 1741 рр.) у Глухові, генерал-аншеф на російській військовій службі, прусський генерал-фельдмаршал. У 1739—1741 рр., Д.Кейт стає Великим Провiнцiйним Майстром масонерiї Росiйської iмперiї. А під час керівництва Правління гетьманського уряду в Глухові в 1740—1741 рр., він посвячує до масонства представникiв української аристократiї. Також в середині XVIII ст. до масонства посвячуються студенти-українці, що навчаються в університетах Західної Європи. В цей час у Парижі масоном стає син гетьмана України в екзилі - Григорій Пилипович Орлик (1702—1759). А в Берліні в 1744 році до ложі «Три глобуси» входить майбутній гетьман Кирило Розумовський (1728—1803).

Першу масонську Ложу безсмертя утворено в Києві у 1784 році. 12 травня 1818 року — заснована ложа «Об'єднаних слов'ян», в Києві. Майстром її були Валентій Розчіщевський, Францішек Чарлевський, Віктор Лажнінський. Мова — російська і французька. Ложа дотримувалась шотландської системи. Масово масонські ложі виникають на Поділлі і на Волині в кінці 18 століття. У Могилеві-Подільському (Поділля) - 3 січня 1776 року — заснована ложа російським масоном німецького походження — Райнальдом Шварцом. У Тульчині (Поділля) — 19 грудня 1786 року заснована ложа «Патріотизм Правдивий». В Дубно (Волинь) було три ложі: «Поляк Доброчинний» — 26 червня 1786 року і «Таємниця Досконала» — 12 жовтня 1786 року. 31 травня 1786 року — в Дубно заснована ложа «Розвіяний морок», як філія ложі «Досконала Таємниця», пізніше — як філія «Астреї». У 1786 році заснована ложа «Вірність» в Кам'янці-Подільському (Поділля). 26 грудня 1818 року — в Кам'янці-Подільському (Поділля) заснована ложа «Озіріс», від петербурзької ложі «Астрея». Мова була польська, французька і російська. Майстром ложі був Францішек Димер, члени «Озіріс» — Станіслав Павловський — подільський губернатор, Томаш Міхалковський, Мартин Кроковський, Гнат Садовський, Юліан Сабінський, Францішек Малиновський, Шимон Чайковський, Раціборовський, Пільштин. Збиралися на вулиці Кармелітській, в будинку Димера. В Летичеві (Поділля) існувала філія ложі «Озіріс» — заснована Кристіаном Дордетом.

Також масонські ложі виникали в інших українських містах. Так в 1786 році заснована ложа в Житомирі — «Розвіяний морок» — майстер Францішек Гайнц. Ложа дотримувалась старо-англійськоі системи. Мова була польська і французька, пізніше вона належить до російської ложі «Астрея» з Петербурга. В Житомирі діяла паралельно жіноча масонська ложа заснована в 1786 році аптекаркою Вацловою. А з 1818 року у Одесі починає діяти «Понт Евксинський», в 1817 — у Харкові з'являється майстерня «Вмираючий сфінкс», у Полтаві — «Любов до істини». До полтавської ложі належали поміщики С. Кочубей, В. Тарнавський, В. Л. Лукашевич («предводитель» дворянства Переяславського повіту), письменник Котляревський Іван. Головним майстром «Астреї» петербурзької, в 1820 році був граф Адам Ржевуцький (з елітного польського роду Ржевуцьких) — командувач військами Київського військового округу.

На кінець 18  — початку 19 сторіччя масонські ложі діяли в Харкові, Одесі, Кременчуці, Житомирі, Полтаві, Львові, Самборі, Дубно, Вишневці. Особливо масонський рух посилився після 1812 року і під час Наполеонівських війн (тобто після поразки Наполеона Бонапарта в Росії). До складу масонських лож входили головним чином елітні верстви населення, насамперед представники дворянської аристократії, офіцери. Ложа безсмертя організована російськими офіцерами разом з польськими, об'єдналася навколо ложі «Великий схід». Активним представником і проповідником масонської ідеології був лікар Обухівської лікарні - Еллізен Іоганн-Георг Давід, який створив у Києві ложу «Трьох колон», а також вихованець Київської духовної академії І. Р. Мартос, який був тісно пов'язаний з одним із провідних російських ідеологів масонства - О. Ф. Лабзіним. В Україну також часто приїздив І. В. Лопухін, відомий теоретик російського масонства. У масонських колах України мали популярність журнали, які видавались російськими масонами: «Сионский вестник», «Утренний свет». Широку популярність мала перекладена російською мовою в 1783 році книга Масона Іоанна - «Пізнай самого себе». У 1815 році Лабзін здійснив переклад твору німецького містика Штіллінга Юнга - «Переможна повість, чи торжество віри християнської».

За характером діяльності масонські майстерні не були однорідними. Харківська ложа не займалася політикою і діяла у межах релігійно-етичного напряму. Її члени піклувалися про самовдосконалення і вдосконалення ближніх. Полтавська ложа «Любов до істини» активно залучала своїх членів до громадсько-політичної діяльності. Багато з її членів поповнювали декабристську організацію Союз благоденства. Українське масонство, будучи за походженням чужим, мусило рахуватися з українськими особливостями і поставити врешті решт на порядок денний національне питання. Лукашевич намагався утворити Малоросійське товариство, що ставило собі за мету створення української самостійної держави. В той же час в Києві виникла ложа «Об'єднаних слов'ян», до якої належали здебільшого польські поміщики і російська інтелігенція, українці. Члени ложі у своїй програмі прагнули до утвердження дружніх стосунків і взаємодії між трьома слов'янськими народами. На ґрунті цієї ложі в Україні виникла декабристська таємна організація Товариство об'єднаних слов'ян, яка обстоювала ідею федерації вільних слов'янських народів.

У 1819 році масонські ложі в Україні заборонили, це сталося на три роки раніше до заборони діяльності масонів у Росії. 1822 року царський уряд видав указ про заборону всіх таємних організацій, насамперед масонських лож. Проте це рішення не припинило діяльності масонського руху, тому вже 1826 року Микола підтвердив чинність найвищого указу. Загалом масонський рух в Україні був значно слабкішим, ніж у Європі. Масони в Україні діяли пасивно, не узгоджено, без чіткої ідейної основи. В 1912 році очолювана Михайлом Грушевським (масоном) група українських масонів виказала свою незгоду з позицією російських «братів» у питанні про майбутній національно-політичний устрій Російської держави. Грушевський категорично заперечував проти запропонованої назви - «Великий Схід Росії» та домагався вилучення з неї самого слова «Росія». Зрештою, Конвент вимушений був ухвалити компромісне рішення та назвати нову організацію «Великим Сходом народів Росії».

В Україні ще у 1900 році, декілька масонських лож заявили про прагнення об'єднатися в єдину організацію — «Велику Ложу України», але цей процес розтягнувся на довгі 18 років. Коли у 1908 році емісари «Великого Сходу Франції» відкрили «майстерні» в Москві («Відродження») та Петербурзі («Полярна зірка»), членом останньої ложі став професор Київського університету св. Володимира - Іван Лучицький, який почав активну роботу по організації дочірньої ложі в Києві. Йому допомагали в цій справі князь Давид Бебутов і єврейський громадський діяч Арнольд Марголін. Ложу назвали «Київською зорею». Після проголошення УНР, Михайло Грушевський поступово відходить від масонства. Масонів України намагаються об'єднати два лідери: адвокат Моркотун — масон високого рангу, та Симон Петлюра, який почав форсувати процес створення національної масонської системи — «Великої Ложі України», незалежної від «Великого Сходу народів Росії». Тому відповідно почалися серйозні тертя і боротьба за лідерство в середині українського масонства.

Після скинення Скоропадського і повернення до влади, Петлюра намагається перебрати на себе роль лідера українського масонства і проголошує себе Великим майстром «Великої Української Ложі». Боротьба Моркотуна з Петлюрою не припинилася і після поразки українських військ на фронтах та вимушеної еміграції Петлюри. 1920 року «Велику Ложу України» визнала «Велика Ложа Швейцарії» (до 1932 р. в Женеві знаходилася штаб-квартира української ложі). Але у Франції «Велику Ложу України» так і не визнали через інтриги Моркотуна, а в 1923 році конвент Міжнародної масонської асоціації відхилив прохання «Великої Ложі України» про прийняття. Після остаточної окупації Наддніпрянської України більшовиками в 1921 році, більшість масонів покинули її (зазвичай це були поляки, німці, французи та росіяни-білогвардійці), залишилися здебільшого масони-євреї, які співпрацювали з більшовиками, або були в їхніх владних структурах. На теренах Волині, Галичини, які відійшли Польщі, діяли відповідно польські масонські ложі. Але діяли вони лише до осені 1939 року, тобто до окупації СРСР. Після розвалу СРСР, в Україну почали повертатися масони зі Заходу.

Так на сьогоднішній день на території України діє тільки одна регулярна масонська організація визнана світовим масонством - Велика Ложа України. До складу Великої Ложі України станом на 2020 рік входить тринадцять діючих Достойних Лож: «Три Колони» № 1 в Києві, «Каменяр» № 3 у Львові, «Золота Акація» № 4 в Одесі, «Світло» № 5 у Львові, «Імхотеп до Полум'яної Зорі» № 6 в місті Івано-Франківську, «Юрій Котермак» № 7 у Дрогобичі (Львівська область), «Безсмертя» № 8 («Immortality») в Києві, яка працює англійською мовою в ритуалі Емулейшен, «Ланжерон» № 9 в Одесі, «Григорій Сковорода» № 11 в місті Києві, «Паломники до країни Сходу» № 15 в Запоріжжі, «Понт Евксинський» в місті Одесі, «Equilibrium» в місті Києві, «Гармонія та Порядок» в місті Харків.

Проте в інтернеті зустрічається багато сторінок Псевдо-Масонських Лож та організацій, такі як, наприклад - «Полум'яна Долоня Осіріса». Ці об'єднання не мають нічого спільного з регулярним масонством. Лише регулярне масонство (це ті масони, які дотримуються Ландмарки – принципи масонства) є продовжувачем традицій справжнього масонства. Таким в Україні є тільки Велика Ложа України, яка визнана - Великою Об'єднаною Ложею Англії - United Grand Lodge of England, яка в свою чергу вважається найстарішою масонською гранд-ложею в світі. Більш детально з діяльністю Великої Ложі України, Ви шановні мої читачі, можете ознайомитись за посиланням: http://www.freemason.org.ua/ .

P.S.

Я часто в своїх статтях згадую масонів, тому вирішив цю статтю присвятити їм. Звісно ніхто не може сказати точної дати виникнення масонства, як імя людини або імена людей, які вирішили зародити цей рух. Але в будь-якому випадку, ми, початком активної і масової діяльності масонів, вважатимемо пізнє Середньовіччя. Саме тоді первинними масонами стали – будівельники або каменярі храмів. Вони для масонства обрали – духовний напрям, який змушував його послідовників прагнути самовдосконалення, пізнання себе, істини, поважати Творця, дотримуватися релігійної моралі та звісно прагнути миру і братерства по всій планеті. Є одна версія (по суті зараз я її висуваю), що засновником масонства стала католицька церква в Римі, яка хотіла Папами Римськими і їхніми підлеглими у всіх католицьких країнах – керувати суспільством. Згодом з початком Великих географічних відкриттів, апетити католицької церкви збільшилися, вони захотіли мати вплив не лише європейсько-континентальний, ай світовий. Тому цією версією можна пояснити релігійні і духовні ідеї та принципи первинного масонства, якими нині прикривається сучасне масонство, подаючи їх в доступних інформаційних джерелах, як відведення уваги суспільства від своєї фінансової зажерливості та манії величі і влади.

Але як там не було з версіями, а за сотні років, масонство таки повністю змінило свою ідеологічну суть. І уже в другій половині 19 та на початку 20 століття, масони у Європі (так як воно зародилося на цьому континенті) не були якимись будівничими храмів, а це була фінансова еліта, яка в попередні епохи, витіснила зі складу масонства – масонів, які були прихильниками первинних ідей (цьому сприяв виступ Мартіна Лютера в 1517 році проти католицької церкви, яка в результаті втратила свої позиції, та боротьба лютеранів проти всевладдя і багатства католицьких священників і Ватикану). Тому масонами почали називати багатих і впливових людей, які час від часу, таємно від суспільства збиралися, щоб вирішити державні і міждержавні питання. Яскравим прикладом одного із їхніх рішень стала – Велика війна, тобто Перша Світова війна (1914-1918). Ця війна була спровокована фінансовою елітою, тобто масонами провідних імперій Європи, щоб придушити плебейський робітничий рух, який останнім часом активно гуляв по континенту. Звісно він ніс загрозу для благополуччя і всемогутності масонів, так як вимагав покращення умов життя для останніх (робітників або простолюдин) за рахунок погіршення фінансового стану перших (масонів).

Проте так як у людей зазвичай діє, як і в тварин – закон природи, тобто – виживання, «старим масонам» кинули виклик «нові масони», які собою представляли – комуністів та анархістів. Боротьба з «новими» тривала, аж до 90-х років 20 століття, коли впав комуністичний СРСР. І масони зі Заходу почали проникати в межі територій колишнього Радянського Союзу. Хоча є ще нині послідовники «нових» масонів, які намагаються, ще чинити опір «старим» (політична боротьба Москви зі Заходом). Проте теперішніми «новими» масонами є ще ті «фінансові мішки», які не бажають жити в мирі зі «старими» та рахуватися з їхніми інтересами. А стосовно питання, щодо статусу сучасного масонства, то я вважаю, що воно далеке від первинного. Тепер масонами є олігархи, а їхнє оточення зветься – олігархія. Вони зосереджують у своїх руках практично всі активи людства, і тому для власного благополуччя не збираються рахуватися з інтересами плебеїв. Для них плебеї (простолюдини) – це солдатики, якими вони граються на столі (на планеті) та знищуючих їх, задовольняють власне почуття азарту, честі, гідності і власний фінансовий апетит.

Коментарі

Очень большой текст и нет привязки к "текущему моменту" в Украине. Кто у нас масоны? Получается, у кого бабло - тот и масон?

"Тепер масонами є олігархи, а їхнє оточення зветься – олігархія. Вони зосереджують у своїх руках практично всі активи людства, і тому для власного благополуччя не збираються рахуватися з інтересами плебеїв".
vova stasyuk   14:01
0

Я й до того вів, що суть масонства за сотні років змінилася, і що теперішні масони переймаються не моральними і духовними питаннями, як первинні, а питанням зосередження всіх активів суспільства у своїх руках, і відповідно керуванням простолюдин.
vova stasyuk   14:04
0

"Получается, у кого бабло - тот и масон?" - ну ясне діло! Плебей не стане масонам, хоч яким він там не був мудрилом, тобто мудрецем.
Текст типовий для конкретно-емоційного мислення.
Ні конкретних висновків, ні пропозицій для різних суспільних груп.
vova stasyuk   20:51
0

Це стаття пізнавального характеру, а не методичка по знаходженню і кінчанню масонів.
Вова - сказав напівПровідник - нада внедрится к масонам. Розмова московською була звичною в середовищі патріотів і арійців після вишколу в клубі "Валдай". Но! Страшное испьітание при вступлении. Никто из наших не прошел...
В уяві Вови, коли йшов на церемонію ініціації, роїлись страшні образи. І вбивство безневинного немовляти, і пити кров незайманки - на все був готовий Вова за ідею...
Відлунали фанфари. Одітого в мантію Вову підвели до чорного олтара. Тепер наш неофіт пройде обряд ініціації - з'їсть шматок торта "Рошен" - заявив Магістр...
Вову скрутило від огиди. Не розбираючи дорги він кинувся геть з проклятого місця.
vova stasyuk   20:36
0

Про продажного Василя

Одного вечора, бухавши з корєфаном, Василь задався насущним питанням, а саме, як то бути при баблі, і шоб не пахать. Сказавши це свому другану Валєрі по прізвищу Хулєра, то послихав від нього таке: "шо нада бить нардепом!". Задумався Василь, і сказав: "вєрняк!". На слідуючий день, Василь поперся до отца-батька, який ймев свиноферму, і з порога проорав: "батьку, я той во, хочу бить нардепом". Отслюнявив бацька йому трохи хрустів, і покумекавши з кем надо, став Василь через пару месяцов, нардепом-самовисуванцем в райраді. Радів Василь житусі, шо не знав плохіх мислєй, але одного дня, сказанули добжі люди, шо то його, той во - зжеееруть партійні. Задумався знову Василь. А вечерком, очєрєдний раз бухавши з Валєрою Хулєрою, сказав йому Василь про свою проблємну думу. Покумекавши, Валєра сказанув: "то ти пойди до мудрила Спиридона". Послихавши це, Василь одразу поперся кабанчиком до Спиридона. Спотнівший Василь, який трохи уже поднабрав вагу, ставши сам уже тим кабанчиком, вибив своїм рилом дверь, і проорав: "Спиридон! Я той во самовисуванець, а добжі люди кажуть, шо то мене зжеруть партійні, шо мені робіч, шо б то бить всєгда при власті і при бабосіках?". Подумавши з мить, Спиридон сказав: "шоб то бить всєгда при власті, надобно всім і вся - сраку лизать, на копито хрусти ложить і нічєм нікогда нє брєзгувать". Понявши одразу Спиридона, Василь помарафонився назад, до свого кента Валєри з радісною мордякою. Після тего, Василь був з порохоботами, зелеботами, коломойоботами, опзжботами, служив женщіні з косою на голові, як ото в смерти, служив окаяному з вилами. Одним реченням, Василь служив всім і вся. В руку цілував, кланявся, анус вилизував, в рот приймав та давав, і раком ставав, і сам всував, одним словом нічим не брезгував Василь. Пройшло трохи время, і Василь став головою у райраді. Заздрили йому всі по-чорному, особєнно ті, кому він сраку лизав. Не стерпівши такої підлості від Василя, приперлися вони до його той во маєтку. І прогорланивши всі пагані слова та свою думку з єбаками про Василя, начали все навкруги трощити. Василь здрогнувши, собрав по биріку всі свої хрусти і рижуху, та й попер до Спиридона. Вибивши нагло насаком чобітя дверь, прогорланив: "Спиридон! Курва! Скурвився ти мудрило недороблене. Мой маєток бомблять бивші соратнікі, а я той во усьо робіч, як ти базарив!". Витримавши паузу, Спиридон мовив: "поімев ти когось, то будь готовий, шо тебе поімєють!"

Мораль така - Василь все пойме!
mart mart 00:30
0
https://www.ugle.org.uk/becoming-a-freemason

How to Join
Becoming a Freemason means you’ll be joining more than 200,000 members throughout England and Wales, as well as Districts overseas.

Membership is open to any man over the age of 18 irrespective of their race or religion. In total, we have more than 7,000 Lodges, with students able to join one of 87 University Scheme Lodges. Women are invited to join one of two female-only Grand Lodges: The Order of Women Freemasons and Freemasonry for Women.

You can also read our core leaflet here to find out what it means to be a Freemason and the four guiding principles which Freemasons use to help define their path through life.

What happens at a Lodge meeting?

Lodge meetings are typically held in two parts. The first involves more administrative procedures, such as proposing and balloting for new members and receiving news about charitable fundraising. The second part focuses on ceremonies, which might relate to areas such as the admittance of new members or the installation of the Master of the Lodge and his officers – a process made up of three degrees, or stages, each one marked by a special ceremony.

True to the sense of friendship and togetherness among Freemasons, meetings are also social events, providing an occasion for members to dine together. Outside of the Lodge, activities include community fundraising and volunteering activities, as well as a varied programme of events where spouses, partners and families are welcome.

How do I join?

If you don't know anyone who is a member and that you can talk to, then your first step is to contact your nearest Lodge here.

You may also be interested to find out more about the Universities Scheme.

INTERESTED IN BECOMING A FREEMASON

If you are interested in becoming a Freemason, then please get in touch.
mart mart 00:32
0
=

Як приєднатися
Стати масоном означає, що ви приєднаєтесь до більш ніж 200 000 членів по всій Англії та Уельсі, а також закордонних округах.

Членство може взяти будь-яка людина старше 18 років, незалежно від їхньої раси чи релігії. Загалом у нас понад 7000 лож, зі студентами, які можуть вступити до однієї з 87 лож за університетською схемою. Жінок запрошують долучитися до однієї з двох Великих лож, призначених лише для жінок: Орден жіночих масонів та Масонство для жінок.

Ви також можете прочитати нашу основну брошуру тут, щоб дізнатись, що означає бути масоном та чотири керівні принципи, якими масони використовують, щоб допомогти визначити свій шлях у житті.

Що відбувається на засіданні ложі?

Засідання лож зазвичай проводяться з двох частин. Перший включає більше адміністративних процедур, таких як пропонування та голосування нових членів та отримання новин про благодійний збір коштів. Друга частина зосереджена на церемоніях, які можуть стосуватися таких областей, як прийняття нових членів або встановлення господаря ложі та його офіцерів - процес, що складається з трьох ступенів або етапів, кожен з яких відзначається спеціальною церемонією .

Вірні почуттю дружби та згуртованості серед масонів, зустрічі - це також соціальні заходи, що дають привід членам вечеряти разом. За межами Лоджі діяльність включає збір коштів громади та волонтерські заходи, а також різноманітну програму заходів, де вітаються подружжя, партнери та сім'ї.

Як мені приєднатися?

Якщо ви не знаєте нікого, хто є членом, і з яким ви можете поговорити, то ваш перший крок - зв’язатися з найближчим домом тут.

Можливо, вам буде цікаво дізнатись більше про схему університетів.

ІНТЕРЕСУЄТЬСЯ СТАНОМ МАЙНОНА

Якщо ви зацікавлені стати масоном, будь ласка, зв’яжіться.
mart mart 00:52
0
коли люди не знають країни , вони про вас говорять нісенітниці.

є така їда ,,палюшки ,, з тіста, в Польщі називається ,,копитка,,

коли я сказав американці латиносці що я їй в Польщі замовлю,,копитка,, вона подумала що

будуть копита варені і відмовилась.
vova stasyuk   15:10
0

Теперішнє офіційне масонство - це показуха і розводняк на гроші! Олігархія збирається таємно від всього суспільства.
Politiko – перша українська політична соціальна мережа, яка об'єднує політиків, експертів, журналістів, лідерів партій та виборців України в рамках одного співтовариства.

Записи по темі