Блоги → Перегляд

Китайський шлях до економічного успіху

Понеділок, 10:50, 25.10.21

Рейтинг
0 0
Переглядів
410

0
0

oPGCG3q.jpg
Поки ми всі захоплено спостерігали за Афганістаном та середньоазіатськими республіками, Китай побудував залізницю до кордону М'янми для транзиту вантажів із виходом в Індійський океан.
Залізнична гілка простягнулася від столиці провінції Сичуань м. Ченду до міського округу Ліньцан у китайській провінції Юньнань. Все це розташовано біля прикордонного торгівельного міста Чіншвехо в північно-східній частині м'янмського штату Шан. Щодо географічного аспекту, то тут усе просто: Ліньцан знаходиться біля самоврядної зони Коканг на півночі штату Шан та всього в 150 км від міста Лашо - найбільшого у цьому штаті. Нова лінія дозволить КНР займатися перевезенням вантажів з порту Сінгапур через М'янму. Загалом це перший маршрут, який з'єднує західний Китай із Індійським океаном. Очікується, що він стимулюватиме розвиток міжнародної торгівлі між двома країнами, а також слугуватиме джерелом прибутку для місцевого військового режиму.
Паралельно вживають заходів зі створення прикордонної зони економічного співробітництва з Чіншвехо в межах китайської ініціативи "Один пояс, один шлях". Ця територія стане проміжним економічним хабом для імпорту та експорту провінції Юньнань.
Тепер китайцям залишилася найцікавіша частина - провести маршрут через сепаратистський штат Шан, який контролюють етнічні збройні угруповання. Враховуючи стрімкий рух у даному напрямку, можна дійти висновку, що певні домовленості ймовірно вже досягнені. Потім китайці збираються вирушити в Мандалай, в якому нещодавно вщухли протести, та побудувати глибоководний порт у штаті Ракхайн. Плани щодо спорудження вказаних об'єктів вже не раз озвучувались, і тепер справа залишилася за малим. У випадку успішної реалізації цих проектів Китай обігне Малаккську протоку, яка перебуває під контролем США і Великобританії, та Сінгапур. Таким чином піднебесна втягує до своєї орбіти впливу чергову державу, а Сполученим Штатам не залишається нічого, крім як незадоволено буркотати та розводити руками.
На тлі постійного буркотіння Вашингтону Пекін спокійно приймає собі нафту із Перської затоки, та й взагалі вже досить комфортно відчуває себе в Африці, Ірані, Пакистані та на Шрі-Ланці. А що ще треба для успішного розширення власного економічного впливу?
Але і це ще не все. Нещодавно китайці відкрили контейнерний термінал в порту ізраїльського міста Хайфи. Загальна вартість склала 1,7 млрд доларів США. І все це знову ж у межах програми "Один пояс, один шлях". Таким чином підприємливі азіати змогли потіснити американців навіть в Ізраїлі, який завжди демонстрував непохитну лояльність штатам. Але ж ми пам'ятаємо, що Білий дім був проти цього проекту, оскільки поруч розташована база ізраїльських підводних човнів. Судячи з усього, ізраїльтяни зважили всі "за" і "проти", віддали перевагу економічному розвитку і просто проігнорували незадоволення Вашингтону.
Що ми маємо в сухому залишку? З одного боку - гучні заяви та якісь невиразні спроби США обмежити зростання економічного впливу КНР у різних регіонах світу, а з іншого - Пекін, не озираючись на США, "обробляє" регіон за регіоном, втягує до своєї орбіти впливу державу за державою і не збирається зупинятися на досягненому. Судячи з усього, можливості та сили у Штатів обмежені настільки, що їм не залишається нічого, крім як виступати в ролі спостерігачів. Цілком можливо, що з часом Америка буде змушена поступитися власними національними інтересами та віддати місце своєму китайському опоненту.

Коментарі

mart mart 15:45
0
Поки ми всі захоплено спостерігали за Афганістаном та середньоазіатськими республіками,
-------------
хто це ,,ми,, і чому захоплено??
mart mart 15:46
0
і при чому ми до Америки?
mart mart 21:01
0
потрудися відповісти якщо не сліпий
Politiko – перша українська політична соціальна мережа, яка об'єднує політиків, експертів, журналістів, лідерів партій та виборців України в рамках одного співтовариства.

Записи по темі