Блоги → Перегляд

Координатор напрямку «Суспільство знань» Уряду Змін Лілія Гриневич: «Освітня політика за «огорожею»

Понеділок, 23:42, 03.01.11

Рейтинг
17 3
Переглядів
2770

0
0
У цій статті згадуються

 

hrynevich.jpg

 

Рік, що минає, ознаменувався зведенням навколо Міністерства освіти і науки (а тепер ще й молоді та спорту) високої огорожі, аби надійно відмежуватися від збурених діями влади протестувальників. Схоже, подібна огорожа існує й у головах можновладців і надійно відмежовує їх від інтересів учителів, учнів, викладачів і студентів. Про це свідчать, так звані, «реформи» уряду в сфері освіти.

Ось коротка їх ретроспектива:

1) Внесення змін у підручники з історії з метою вихолощення змісту, який впливає на формування української ідентичності. Саме ця тема перебуває в полі особистої уваги колоритного міністра: від написання спільно з російськими істориками посібника для українських вчителів і до цинічної заяви про штучний голодомор як вигадку іноземних істориків.

2) Повернення до 11-річної середньої освіти, яка зі всіх країн Європи залишилася тільки в Росії та Білорусі. Основні аргументи: економія значної кількості бюджетних коштів (а на чому ж економити?) і обіцянки вирішити проблеми зі вчасним надходженням підручників. Натомість повного комплекту підручників для 10 класу не отримали в школах навіть під новорічну ялинку, а вчителі та учні пристосовуються до перевантажених і стиснених навчальних програм.

3) Повернення можливостей для корупції при вступі до вищих навчальних закладів. За два місяці до завершення навчального року було ухвалено зміни до умов прийому до вишів, зокрема про зарахування середнього балу атестату при вступі за 200-бальною шкалою замість 12-бальної, що призвело до ажіотажу навколо підвищення шкільних оцінок. При цьому зменшено вагу результату зовнішнього оцінювання, а ще неодноразово озвучуються перспективи, викладені в проекті закону «Про вищу освіту» про запровадження додаткових вступних іспитів.

Невдалим виявилося і проведення вступної кампанії: від створення багатогодинних черг абітурієнтів у спеку до маніпуляцій зі списками зарахованих абітурієнтів.

4) Резонансним, таким, що супроводжувалося заявами і протестами, стало запровадження корупційних схем при продовженні термінів роботи ректорів університетів, а також впровадження платних послугу вищих навчальних закладах.

5) Підготовка проекту Закону «Про вищу освіту», який декларує автономію університетів і входження в європейський освітній простір, а насправді практично не передбачає реальних кроків для цього, не вирішує проблеми взаємодії системи вищої освіти і ринку праці, зберігає централізоване управління університетами, збільшує навантаження на викладачів, підриває основи студентського самоврядування.

6) Очевидно, система освіти для цієї влади не є пріоритетом. Ось іфінансування освіти в проекті бюджету на 2011 рік на 7,4% нижче, ніж торік. Причому в цьому урізаному бюджеті освіти на 21% зросла тільки одна позиція: керівництво та управління. До критичних меж зменшено обсяги місцевих бюджетів.

Поряд із цим, нічого не зроблено для підвищення статусу вчителя, викладача. Продовжуються маніпуляції з тарифною сіткою, і в працівників освітньої сфери оплата праці нижча, аніж визначено законом.

Не зроблено жодних реальних кроків для покращення умов навчання дітей. На нещодавній зустрічі Арсенія Яценюка з дітьми трудових мігрантів на запитання про школу їхньої мрії вони відповідали: «Це школа, в якій тепло, туалет в приміщенні, нові підручники, а ще можна користуватися комп’ютерами та Інтернетом».

Чи ці звичайні потреби справді мають бути лише мріями української дитини? Яку нову країну вони (влада) будують? Чи робимо ми (громадяни) все для того, щоб цю ситуацію змінити? – ось які, зовсім не святкові, проте дедалі більш актуальні запитання шукають відповіді напередодні Нового року.

Коментарі

1) Внесення змін у підручники з історії.

До мене ніяк не може дійти, навіщо писати спільний підручник з історії України та Росії? Роозумію, є окремо історія України у складі СРСР, її історія у складі Російської імперії, Речі Посполитої і т.д. Але писати новітню історію спільно це вже нездорова ідея. Є незалежна Україна зі своєю історією та незалежна Росія із своєю.

3) Повернення можливостей для корупції при вступі до вищих навчальних закладів. Вже не є секретом те, що атестати просто купляються у адміністрації шкіл... ДУмаю що ЗНО має бути єдиним рівнем перевірки знання, бо оцінками в школі можна маніпулювати .....

4) Щодо платних послуг - повний завал. Виходить, що можна не відвідувати ВНЗ заплатити окремо за прогули і окремо за здачі предметів.

6). Фінансування і будуть урізати. Про це говорить і внесення Законопроекту "про зміни до Закону про професійно-технічну освіту", який передбачає передачу ПТНЗ на баланс органів місцевого самоврядування, які їх фінансово не витримають ( для прикладу: в Дніпропетровській обл. їх близько 130 ) .

На даний момент владі не потрібні молоді освічені люди. Всі ми знаємо: чим освіченіша нація, тим вищий її рівень ВВП.

Навіщо "навченій" владі розумна молодь? Бояться що їх скинуть?

Бо керувати легше необізнаними ... Це дешева робоча сила, яка знає тільки свої обов"язки, а прав своїх і не чули ...
-1

Поскольку за огорожей Вас не слышат, позволю себе заметить по п. 1, что речь идет не о совместном учебнике, а о пособии для преподавателей, которое позволит им иметь представление об альтернативном взгляде на события
+++++++
-1

Внесення змін у підручники з історії з метою вихолощення змісту
-----------------------------
Я так понял, что Вы считаете, будто в нынешних учебниках была история и был смысл.)))
+3

Vitaliy Skorokhodov, так, помилки були і раніше, як без них.. але це не означає, що слід зробити ще гірше ніж вже є..
Как и положено самыми умными оказались дети:
Це школа, в якій тепло, туалет в приміщенні, нові підручники, а ще можна користуватися комп’ютерами та Інтернетом».
Они ещё постеснялись сказать: Хорошо образованные учителя,в современном понимании этого слова.
Адепти планової економіки СРСР стали доками ринкової економіки в Україні пересівши с чорних волг на хаммери. Резултат плачевний на шість мілліонів скоротилось населення України та шість мілліонів на заробітках за кордоном, та 4,5 мілліона торгашей обдирають українців в самій Україні.. В розумінні та трактуванні історії України таж сама фігня плюс окупований інформаційний простір та шикарна Золошка- Оксана Марченко з телевізійною програмою *екс фактор*..
Маю лист Міністерства Науки та Освіти, де вони кажуть, що виведення оман (обманів) з шкільних підручників не є їх справою.. про що може йти мова далі?

До речі. Листа написано в часи найкращого міністра науки та освіти. Мабуть, сьогодні вже туди можна й не писати бо лише папір зіпсуєте..
Яценюкам - заслужений мінус.
Politiko – перша українська політична соціальна мережа, яка об'єднує політиків, експертів, журналістів, лідерів партій та виборців України в рамках одного співтовариства.

Записи по темі